עננים היברידיים – במוקד הכנס של נט-אפ בברלין

הדוברים בכנס NetApp Insight 2014 ציינו כי "עננים היברידיים יהפכו להיות אבן הייסוד של מערכי ה-IT"

הולך הביתה. טום גורג'נס, מנכ"ל נט-אפ

כשטום ג'ורג'נס עלה על בימת ההיכל המרכזי בכנס NetApp Insight 2014, שנערך השבוע בברלין, החל רחש בקהל. יום לפני כן, בשיחה עם עיתונאים, מנה גורג'נס, מנכ"ל ענקית האחסון, את רשימת ההישגים של נט-אפ (NetApp). בין נתח שוק פה להכנסות שם, אפשר היה לראות שהעיניים נוצצות לו כשהוא מספר על מה שנראה בעיניו ההישג האמיתי שלו: העובדה שבדירוג של פורבס (Forbes) נמנית החברה על רשימת המקומות שטוב לעבוד בהם, באופן רציף בשנים האחרונות.

הכנס היה הזדמנות לא רעה בכלל לבדוק את זה, מאחר שלדברי גורג'נס, עובדים מרוצים נותנים עבודה טובה יותר ו-"הלקוחות רואים את זה". השנה היה זה הכנס הראשון בו, יחד עם עובדים ושותפים עסקיים, הגיעו גם לקוחות שונים של החברה. נראה שלא רק שהם נהנו, אלא גם למדו הרבה. סאפ החליטה להזמין את הלקוחות, לפי גורג'נס, על מנת ש-"הם יוכלו להשתתף באופן אישי במעבדות השונות ולחוות ממקור ראשון את הטכנולוגיות והמוצרים החדשים".

נט-אפ בעננים

הדבר החשוב ביותר שעליו דיברו בכנס מבחינה מקצועית הוא עתידו של האחסון במגזר העסקי. הדוברים כולם – מגורג'נס ועד ביל אוונס, מנהל ענן בכיר בנט-אפ, ג'ונתן וויסיאר מ-Softlayer, ספקית ענן שנקנתה על ידי יבמ (IBM), סאם ג'ונסטון מ-Equinix ואחרים – הסכימו שהעולם הולך, לאט אבל בטוח, לענן ההיברידי.

"עננים היברידיים יהפכו להיות אבן הייסוד של מערכי ה-IT", אמר ג'ורג' קוריאן, סגן נשיא בכיר למוצרים בנט-אפ, במהלך אירוע הפתיחה. הוא הוסיף כי "Data Fabric הוא הארכיטקטורה המתאימה ביותר לבנייה של עננים היברידיים ברמה הארגונית. התוכנות שלנו משפרות את הגמישות, החסכון וההשפעה העסקית של התשתיות, ופתרונות הענן הטכנולוגיים שלנו מקנים ללקוחות את הביטחון הנדרש ביכולתנו לסייע להם לנווט אל עבר העתיד".

ג'ורג' קוריאן, סגן נשיא בכיר למוצרים בנט-אפ

ג'ורג' קוריאן, סגן נשיא בכיר למוצרים בנט-אפ

אולם, הענן ההיברידי – שילוב של הענן הציבורי והפרטי – סובל מחסמים שונים. אחד מהם הוא הרגולציה. בישראל, למשל, הממונה על הבנקים לא נותן לאחסן מידע רגיש של לקוחות בענן. כמענה לחסמים הללו, נט-אפ השיקה את NPS (ר"ת NetApp Private Storage), אחסון ליד הענן.

היא הציגה גם את NPS עבור Softlayer, שירות המאפשר ללקוח לנצל עננים מרובים כדי לפקח על הנתונים באמצעות התקן אחסון בודד, שממוקם במתקנים משותפים. מה זה אומר? שיהיה ללקוח הרבה יותר קל להעביר את המידע שלו מהענן הציבורי לפרטי, וגם בין עננים ציבוריים שונים של חברות שונות.

נט-אפ בחנה קישוריות עננים עם מיקומי Equinix רבים ועם מתקנים משותפים חלופיים בכל רחבי העולם. פתרון ה-NPS יהיה זמין עם AWS ועם Azure של מיקרוסופט (Microsoft).

אחת ממילות המפתח שחזרו בדבריהם של כלל הדוברים הייתה Seamless, אותה אפשר לתרגם ל-"חלקות". כאן אפשר למצוא את נקודת הגאווה הישראלית: נט-אפ מחזיקה סניף בפתח תקווה ומרכז חדשנות בנמל תל אביב. מרכז זה פיתח את מערכת ההפעלה של החברה עבור ענן, שהחידוש בה הוא העובדה שהלקוח מקבל את אותו ממשק משתמש, לא משנה באיזה ענן הוא משתמש.

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לכנס בברלין

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים