ארצות הברית: בית המשפט אישר הסכם הפשרה עם אפל בפרשת הספרים האלקטרוניים

במסגרת ההסכם "החריג ביותר", לדברי השופטת, התחייבה אפל לשלם סכום כולל של 400 מיליון דולר, לעד 23 מיליון צרכנים

סוף לסיפור.iBooks

השופטת דניז קוט מבית המשפט המחוזי בניו יורק העניקה בסוף השבוע (ו') אישור סופי להסכם הפשרה שהושג עם אפל (Apple) בפרשת תיאום המחירים של הספרים האלקטרוניים.

במסגרת ההסכם "החריג ביותר", לדברי השופטת, התחייבה אפל לשלם סכום כולל של 400 מיליון דולר, לעד 23 מיליון צרכנים, אם יידחה הערעור שהגישה על פסק הדין של השופטת קוט מחודש יולי, שקבעה כי אפל הפרה את החוק להגבלים עסקיים. כן תשלם אפל אם יידחה הערעור את שכר הטרחה של פרקליטי התובעים, בסכום של 50 מיליון דולר. אם יתקבל הערעור, תשלם אפל סכום כולל של 50 מיליון דולר לצרכנים והוצאות משפט של 20 מיליון דולר לפרקליטי התובעים.

אפל הביעה את הסכמתה להסכם כבר בחודש יוני, עוד לפני המשפט שפתיחתו נקבעה לחודש אוגוסט, בעקבות תביעה שהגישו התובעים הכלליים של 33 מדינות ותחומי שיפוט בארצות הברית, וכן פרקליטים בתביעה ייצוגית שסכומה הכולל אמור היה לעמוד על 840 מיליון דולר. השופטת ציינה כי הסכימה לקבל את ההסכם למרות חריגותו, משום שהיא יכולה להבין את החלטת התובעים לקבל אותו נוכח טקטיקות ההשהיה של פרקליטי אפל.

לא ניתן היה לקבל את תגובת אפל.

יצוין עוד כי במסגרת הפרשה הושגו כבר הסכמי פשרה עם חמש ההוצאות לאור שעמן שיתפה אפל פעולה. על פי הסכמים אלה קיבלו הצרכנים סכום כולל של 166 מיליון דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים