הפרלמנט האירופי עשוי להציע שגוגל תפוצל

הפוליטיקאים באירופה מרבים לאחרונה להביע דאגה מהשליטה של גוגל ושל חברות אמריקניות נוספות בשוק האינטרנט, ולחפש דרכים לריסון הכוח שהן צוברות

גוגל. צילום: BigStock

בפרלמנט האירופי מגבשים הצעת החלטה לא מחייבת, שעל פי תפוצל הפעילות של מנוע החיפוש של גוגל (Google) באירופה משאר פעילויותיה של החברה – כאחת ההצעות האפשריות לריסון הדומיננטיות של גוגל בשוק החיפוש.

הפוליטיקאים באירופה מרבים לאחרונה להביע דאגה מהשליטה של גוגל ושל חברות אמריקניות נוספות בשוק האינטרנט, ולחפש דרכים לריסון הכוח שהן צוברות. קריאה ציבורית לפיצול גוגל עשויה להיות הצעד הקיצוני ביותר שהוצע עד כה בנושא זה.

בהצעה המתגבשת לא מוזכר במפורש השם של גוגל או של חברה אחרת, אך גוגל היא הספקית הבולטת ביותר של שירותי חיפוש באינטרנט באירופה, ונתח השוק שלה שם מוערך בכתשעים אחוזים.

הצעת ההחלטה מציינת כי "אנו קוראים לנציבות לשקול פיצול של מנועי החיפוש מפעילויות מסחריות אחרות כאחת האפשרויות לטווח הארוך", על מנת ליצור זירת פעילות מאוזנת יותר.

בגוגל סירבו להגיב.

יצוין כי לפרלמנט האירופי אין סמכות לפתוח בהליכי חקיקה או להורות על פיצול של חברות, אך למרות שמדובר בהצעת החלטה בלתי מחייבת, הרי שהיא עשויה להגביר את הלחץ על הנציבות האירופית לנקיטת צעדים כנגד גוגל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים