ת'ורסטן היינס, לשעבר מנכ"ל בלקברי, לא מתחרט על כלום

בשבוע האחרון התבשרנו על מינויו של היינס כמנכ"ל פאוארמייט הישראלית, שמפתחת טכנולוגיות ומוצרים לטעינה אלחוטית ● לכבוד המינוי החדש, השיב היינס על כמה שאלות לאתר Cnet

סוף עידן? בלקברי

"אין לי שום חרטות בקשר לשבע השנים שלי בבלקברי (BlackBerry) הייתה לי שם תקופה נהדרת, ואני גאה במיוחד על שתי השנים האחרונות", אומר ת'ורסטן היינס, המנכ"ל לשעבר של בלקברי השוקעת. "כשהתחלתי בתפקידי כמנכ"ל, התקופה הייתה סוערת מאוד. הייתי צריך לייצב את החברה בהיבטים הכספי והאסטרטגי, וגם בהיבטי העלויות והתפעול. ואת כל אלה הייתי צריך לעשות תוך כדי פעילות של חדשנות עם מערכת ההפעלה BB10, להציג את השרת של בלקברי, וגם להתאים את בלקברי מסנג'ר לפלטפורמות אחרות. אני בניתי מחדש את החברה וביקשתי מן האנשים שנשארו בה להיות אחראים על תוכניות גדולות ותחת לחץ גדול. אני גאה שהנחתי את הבסיס לכל הפלטפורמות שהם הביאו לשוק. אני חושב שזהו הישג לא רע, בהתחשב בנסיבות".

בשבוע האחרון התבשרנו על מינויו של היינס כמנכ"ל פאוארמייט הישראלית, שמפתחת טכנולוגיות ומוצרים לטעינה אלחוטית. לכבוד המינוי החדש, השיב ת'ורסטן על כמה שאלות לאתר Cnet.

לפני כשנה פוטר היינס ממשרת מנכ"ל בלקברי, לאחר מסע של השקה מפוצצת ומושקעת לבלקברי 10, לאחר ששכר את אלישיה קיז כמנהלת הקריאייטיב, וגם שרף הרבה דולרים על פרסום בסופרבול 2013.

אבל נראה שכל רעש הזה לא היה יותר מצלצול המוות של בלקברי, שאותת דווקא על סתימת הגולל על סיכוייה לחזור למעמדה הנישא (והיהיר, יש לומר) בתעשיית הסלולר העולמית.

מחליפו של היינס, ג'ון צ'ן – המנכ"ל הנוכחי, הוביל את החברה ממיקוד בצרכן למיקוד בתוכנה ואבטחה עסקית. אמנם, מכשירי החברה עדיין מוצעים לצרכנים, אך הם רחוקים מלהיות מועדפים.

כשנשאל היינס מה הוא חושב שיוכל להביא לפאוארמייט כדי לסייע לה להצליח, בהתחשב בכך שכמנכ"ל בלקברי הוא ניסה דברים שלא עבדו בכלל, הוא השיב: "הניסיון שלי באלחוט הוא ותיק בקריירה שלי. תמיד אהבתי אלחוט. פאוארמייט עומדת לצמוח מאוד, ונצטרך גם להתרחב. זה דורש כישורי תפעול. בהתחשב בניסיוני בסימנס, ואחר כך בבלקברי, כשהייתה לנו צמיחה לא רגילה בין 2009 ל-2010 והיינו צריכים להתרחב בצורה דרמטית – הניסיון הזה הוא משהו חשוב מאוד בשביל פאוארמייט".

לגבי בלקברי, היינס כמובן איחל לה בהצלחה ואמר, שהמנכ"ל שלה "חרוץ מאוד, הוא מנכ"ל ראוי ובעל יכולות", ולא שכח להזכיר שהוא שצ'ן מבסס את האסטרטגיה שלו על הפלטפורמות שהוא עצמו דאג להן…

"האם אתה עומד להרים טלפון לחברים הישנים שלך שם, ולסדר טעינה אלחוטית בבלקברי?", נשאל היינס, וענה תוך צחקוק: "בלקברי ופאוארמייט כבר החלו בשיחות הרבה לפני המינוי שלי. הם דנים בעניין כבר יותר משנה. אבל עם BB10 ויכולות NFC יש המון אפשרויות כשמתכננים חומרה ופלטפורמות חדשות".

 

 

 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים