דאגה בארצות הברית מהאפשרות לפיצול פעילות מנוע החיפוש של גוגל באירופה

חברי המשלחת האמריקנית לאיחוד "רשמו לפניהם בדאגה" את הקריאה לשקול את המהלך וציינו כי "חשוב שזיהוי פגיעה בתחרות יתבצע על סמך נתונים אובייקטיביים וללא פוליטיזציה" ● הנציב האירופי לתחום הדיגיטלי אישר שהוא מתנגד למהלך

גוגל - מתגמלת חושפי באגים. צילום: BigStock

המשלחת האמריקנית לאיחוד האירופי הביעה אמש (ג') דאגה מהצעת ההחלטה שהועלתה באיחוד, על פיה תפוצל הפעילות של מנוע החיפוש של גוגל (Google) באירופה משאר פעילויותיה של החברה. מטרתה של ההצעה היא לרסן את הדומיננטיות של גוגל בשוק מנועי החיפוש, אם כי היא לא מחייבת.

במשלחת ציינו כי "רשמו לפניהם בדאגה" את הקריאה לממונים על ההגבלים העסקיים לשקול פיצול של מנועי חיפוש משירותי אינטרנט אחרים. "חשוב שהתהליך לזיהוי של פגיעה בתחרות ותיקונים אפשריים יתבסס על ממצאים אובייקטיביים ומלאים ולא יהיה נגוע בפוליטיזציה", כתבו חברי המשלחת בהודעתם.

הדובר של גונתר אטינגר, הנציב האירופי לתחום הדיגיטלי, אישר כי הוא מתנגד לפיצול גוגל. הוא הוסיף כי ניתן להבטיח את הניטרליות של מנועי החיפוש ביחס לשירותים מתחרים על פי החוקים הקיימים של ההגבלים העסקיים באירופה, ללא צורך באמצעים אחרים. דיווחים שהתפרסמו בגרמניה אתמול מוסרים כי אטינגר הבהיר ש-"לא יהיה פיצול ולא תהיה הפקעה", מפני שאלה אינם אמצעים הולמים.

הפוליטיקאים באירופה מרבים באחרונה להביע דאגה מהשליטה של גוגל ושל חברות אמריקניות נוספות בשוק האינטרנט, ולחפש דרכים לריסון הכוח שהן צוברות. בהצעת הפיצול שהתגבשה לא הוזכר במפורש השם של גוגל או של חברה אחרת, אך ענקית הרשת היא הספקית הבולטת ביותר של שירותי חיפוש באינטרנט באירופה, ונתח השוק שלה שם מוערך ב-90%.

בהצעת ההחלטה צוין כי "אנחנו קוראים לנציבות לשקול פיצול של מנועי החיפוש מפעילויות מסחריות אחרות כאחת האפשרויות לטווח הארוך", על מנת ליצור זירת פעילות מאוזנת יותר.

גוגל סירבה להגיב.

יצוין כי לפרלמנט האירופי אין סמכות לפתוח בהליכי חקיקה או להורות על פיצול של חברות, אך על אף שמדובר בהצעת החלטה בלתי מחייבת, היא עשויה להגביר את הלחץ על הנציבות האירופית לנקיטת צעדים נגד גוגל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים