ירון חיימסון, ארכיטקט פתרונות בנט-אפ: "במרכז החדשנות שלנו אנחנו מגדלים מוצר מאפס"

"מרכז החדשנות נוצר קצת אחרי שהחברה רכשה את אונארו ב-2008, וחלק מהגרעין המייסד העדיף לחזור לישראל והצליחו לשכנע את המנהלים של הרוכשת, שהדבר הכי טוב יהיה להשתמש בידע ובכח האדם כדי לפתח דברים חדשים במוד סטרטאפי מהיר", הוא מספר

ירון חיימסון, ארכיטקט פתרונות, נט-אפ

ירון חיימסון, ארכיטקט פתרונות בנט-אפ (NetApp), עומד ליד דוכן Meet the Engineer בכנס ה-Insight , ועונה לאנשים על שאלות. מאחוריו ישנו לוח, ועליו מצויירת דיאגרמה, שתפקידה להסביר איך עובדת מערכת הניהול החדשה לפתרונות הענן של נט-אפ. למה דווקא ירון, איש תכנות מישראל, הוא זה שמסביר על המערכת החדשה? ובכן, בגלל שהוא ושאר החברים שלו ממרכז החדשנות של נט-אפ, שיושב בנמל תל אביב (ועוד מעט עובר לכלבו שלום), הם אלה שפיתחו אותה.

ראשית, הקדמה: המטרה של נט-אפ עם Cloud ONTAP החדש שהיא הכריזה בשבוע שלפני הכנס, היא שבאמצעות מערכת האיחסון הזו, ניתן יהיה להעביר את המידע מכל ענן לכל ענן, בין אם מדובר בציבורי, פרטי או פרטי ציבור, בצורה שתהיה פשוטה ואינטואיטיבית. באחד הפאנלים, הסביר בכיר בחברה שהמטרה שלה היא ש"אפשר יהיה לגשת למידע בענן, להעביר אותו לשם או להוציא אותו כמה שיותר מהר ובקלות".

בשביל לעשות את זה, פותחה תוכנת ה Cloud Manager, שמספקת כלי ניהול זהים לכל הפלטפורמות השונות, בין אם בענן ובין אם באיחסון מקומי, והיא כאמור פותחה בישראל. כאמור, לנט-אפ בישראל יש שני משרדים – אחד בפתח תקווה, והוא הנציגות הרגילה של החברה, ואותה מנהל מנכ"ל נט-אפ בישראל שלומי פרייס, ומרכז החדשנות בישראל.

עכשיו, מה זה בעצם מרכז חדשנות, איך הוא עובד, ולמה צריך אותו? החלטנו לברר עם ירון.

לגדל מוצר ולהמשיך לבא אחריו. ירון חיימסון, ארכיטקט פתרונות, נט-אפ

לגדל מוצר ולהמשיך לבא אחריו. ירון חיימסון, ארכיטקט פתרונות, נט-אפ

"מרכז החדשנות נוצר קצת אחרי שנט-אפ רכשה את אונארו ב-2008, וחלק מהגרעין המייסד (הפאונדרים ומספר עובדים ותיקים ומוערכים) העדיף לחזור לישראל והצליחו לשכנע את המנהלים של הרוכשת, שהדבר הכי טוב יהיה להשתמש בידע ובכח האדם כדי לפתח דברים חדשים במוד סטרטאפי מהיר", הוא מספר.

המוצר הקודם של מרכז הפיתוח, Workflow Automation platform, מעין מחולל ישומים Open-ended לעולם הסטורג' והעולמות המשיקים לו זכה להצלחה גדולה בקרב לקוחות החברה.

מה הכוונה למוד סטרטאפי מהיר?

"בהרבה מאוד מובנים, מרכז החדשנות שונה מאוד משאר החברה, ובוודאי מהסניף בפתח תקוה – בראש ובראשונה בגלל שאנחנו ממשיכים לעבוד באופן דומה לסטארט-אפ, רק שאין לנו את הפחד שיש לחברת הזנק רגילה, ויש גב של חברה מסודרת מאחורינו. מה שאנחנו עושים, זה להתחיל ממש מרעיון גרעיני לכיוון מסוים, שאגב, עדיין לא בטוח בכלל שיש לו שוק, ועובדים עליהם במשך תקופה קצרה יחסית. המטרה היא לבדוק בזמן קצר את הכיוון של המוצר, לאסוף פידבק (בעיקר מלקוחות ואנשי שטח) ולהבין אם אנחנו אכן עונים על צורך בצורה מיטבית ולפעמים לייצר גישה חדשה למוצר בשוק קיים. במהלך התהליך אנחנו גם מראים גרסאות ושלבים שונים של המוצרים ללקוחות, לחבר אותם לרעיונות שלנו ולקבל מהם רעיונות נוספים, ובעצם מגדלים את המוצר מאפס. אחרי שאנחנו מביאים את המוצר לבשלות, אנחנו מעבירים אותו לצוות אחר בנט-אפ, ומתחילים לעבוד על מוצר חדש לגמרי (גם המוצר הקודם אותו פיתחו במרכז וגם המוצר המקורי של אונארו, עדיין נמצאים בשימוש של לקוחות נט-אפ ועדיין נמכרים -ע"פ)".

אז כן, אתם קוראים את זה נכון. נט-אפ מחזיקה מרכז פיתוח לא מסורתי שבוחן מוצרים ורעיונות, שחלקם נובט לכדי מוצר אמיתי. במרכז מועסקים 27 עובדים, והמייסדים של אונארו, רועי אלון ואסף לוי, עדיין עובדים שם. המוצר המדובר אינו עומד בפני עצמו, אלא מערכת שמגיעה כתוסף ללקוחות במטרה לייצר עבורם ערך מוסף כתוסף לשאר מוצרי החברה . "מדובר בערך מוסף עבור הלקוח, ואולי זה לא מגדיל מכירות באופן ישיר, כי כאמור, המוצר הוא מוצר נלווה. אבל יש לו חשיבות גדולה עבור הלקוח – כי הוא מגדיל את ה"סטיקינס" שלו, כמו שמסביר ירון שמסכם: "יש למרכז מעמד מאוד מעניין באקוסיסטם של נט-אפ, ואנחנו מקווים שנשמור עליו ונמשיך להראות תוצאות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים