הפרלמנט האירופי יצביע על ההצעה לפיצול של גוגל

במשלחת של ארצות הברית לאיחוד האירופי ציינו כי "רשמו לפניהם בדאגה" את הקריאה לממונים על ההגבלים העסקיים לשקול פיצול של מנועי חיפוש משירותי אינטרנט אחרים

עובדים ללא ידיעתנו. Google Photos

הפרלמנט האירופי יצביע על ההצעה לפיצול של גוגל (Google) והפרדה של פעילות החיפוש באינטרנט משאר הפעילויות של החברה. זו ההתפתחות האחרונה במהלך שהחל לפני ארבע שנים בחקירה של הגבלים עסקיים שעד כה לא הניבה תוצאות מעשיות כלשהן.

יצוין כי לפרלמנט האירופי אין סמכות לפתוח בהליכי חקיקה או להורות על פיצול של חברות, אך למרות שמדובר בהצעת החלטה בלתי מחייבת, הרי שהיא עשויה להגביר את הלחץ על הנציבות האירופית לנקיטת צעדים כנגד גוגל.

במשלחת של ארצות הברית לאיחוד האירופי ציינו כי "רשמו לפניהם בדאגה" את הקריאה לממונים על ההגבלים העסקיים לשקול פיצול של מנועי חיפוש משירותי אינטרנט אחרים. "חשוב שהתהליך לזיהוי של פגיעה בתחרות ותיקונים אפשריים יתבסס על ממצאים אובייקטיביים ומלאים ולא יהיה נגוע בפוליטיזציה" על פי ההודעה של המשלחת.

הדובר של גונתר אטינגר, הנציב האירופאי לתחום הדיגיטלי, ציין כי אטינגר עצמו מתנגד לפיצול של גוגל, והוסיף כי לעמדתו ניתן להבטיח את הנייטרליות של מנועי החיפוש ביחס לשירותים מתחרים על פי החוקים הקיימים של ההגבלים העסקיים באירופה, ללא צורך באמצעים אחרים. אטינגר הבהיר כי "לא יהיה פיצול ולא תהיה הפקעה", מפני שאלה אינם אמצעים הולמים, על פי דיווחים שהתפרסמו בגרמניה במהלך השבוע.

הפוליטיקאים באירופה מרבים לאחרונה להביע דאגה מהשליטה של גוגל ושל חברות אמריקניות נוספות בשוק האינטרנט, ולחפש דרכים לריסון הכוח שהן צוברות. בהצעת הפיצול שהתגבשה לא הוזכר במפורש השם של גוגל או של חברה אחרת, אך גוגל היא הספקית הבולטת ביותר של שירותי חיפוש באינטרנט באירופה, ונתח השוק שלה שם מוערך בכתשעים אחוזים.

בהצעת ההחלטה צוין כי "אנו קוראים לנציבות לשקול פיצול של מנועי החיפוש מפעילויות מסחריות אחרות כאחת האפשרויות לטווח הארוך", על מנת ליצור זירת פעילות מאוזנת יותר.

בגוגל סירבו להגיב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים