עופרה פרנקל, מנמ"רית משרד השיכון: "היעד הוא שהאזרח יקבל שירות רציף מבלי לדעת מול מי נמצא"

עוד דיבר באירוע יאיר פרנק, מנמ"ר משרד המשפטים, שאמר כי "אני רוצה להתעורר בעוד חמש שנים כאשר בתיבת הדואר שלי לא יחכה מכתב מרשות כלשהי במדינת ישראל"

עופרה פרנקל, מנמ"רית משרד השיכון. צילום: קובי קנטור

"החלום שלנו, כמנמ"רים במגזר הממשלתי, הוא שהאזרחים יקבלו את השירות מאיתנו באופן רציף, גם כאשר הם עוברים מגורם ממשלתי אחד למשנהו, כשהאזרח מקבל השירות לא יודע מול מי הוא עומד או מול מי עליו לעמוד", כך אמרה עופרה פרנקל, מנמ"רית משרד השיכון.

פרנקל דיברה בכנס WORLD e-Gov Forum 2014. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אתמול (ד'), במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות מקצוענים מהמגזר הציבורי. את הפנל המקצועי, שנושאו היה אסטרטגייה ועתידו של תקשוב ממשלתי, הנחה ד"ר נחמן אורון, יועץ מיחשוב בכיר למגזר הממשלתי ויו"ר ועדת ההיגוי של הכנס.

לדברי פרנקל, "נדרש שנגיע לכך שהאזרח יאמר איזה שירות הוא צריך ואז הוא יקבל אותו, ולא יעסוק בשאלה מיהו הגורם נותן השירות".

היא התייחסה גם למשרד השיכון באופן נקודתי ואמרה כי "היעד שלנו הוא להגיע למצב בו כל גורמי המשרד ידברו במינוח אחיד". לדברי פרנקל, "אין עדיין 'תעודת זהות' לנכס. מפ"י עושים מהלך בכיוון הזה".

יאיר פרנק, מנמ"ר משרד המשפטים. צילום: קובי קנטור

יאיר פרנק, מנמ"ר משרד המשפטים. צילום: קובי קנטור

"יש לנו דרך ארוכה עד שנדבר באותה טרמינולוגיה", סיכמה פרנקל. "המטרה היא להקטין את הנטל הביורוקרטי לטובת הלקוחות, האזרחים".

יאיר פרנק, מנמ"ר משרד המשפטים, אמר כי "אני רוצה להתעורר בעוד חמש שנים כאשר בתיבת הדואר שלי לא יחכה מכתב מרשות כלשהי במדינת ישראל".

לדבריו, "לא ייתכן מצב כמו היום שבשל העובדה שעלי להביא נסח טאבו ממקום מגורי בשפלה, אני צריך ליסוע עד לרחובות". עוד חמש שנים, ציין פרנק, "החזון הוא שלא תהיינה חומות בין משרדי הממשלה: יש ממשלה אחת במדינת ישראל והיא כוללת גם את הרשות המקומית".

פרנק סיכם בציינו כי "תהיה ממשלה שתיתן לאזרח שירות מקצה לקצה. כמו בצה"ל שהשכיל לבנות את ממר"ם בשנות ה-60' – יחידה הנותנת שירותים לכלל צה"ל, אז בעוד חמש שנים אני מווה שלממשלת ישראל יהיה 'ממר"ם' משלה, עם אספקת שירותי IT משותפים, כמו בקנדה. בעוד 5 שנים כל החקיקה תהיה רק דיגיטלית, תהיה גישה לבלתי נגישים לרשת, ועובדי הממשלה יוכלו, אם ירצו – לעבוד מהבית".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מודי

    אלו הם חלומות באספמיה. ראשית מר פרנק נתן לדוגמה את צה"ל, אבל בצה"ל יש את ממר"ם יש את מערכות מידע של חיל הים , מערכות מידע של חיל האוויר ומערכות מידע של מודיעין. בדבר אחד ממר"ם אולי נותנת שרותים לכלל צה"ל וזה בנושא תשלומים לחיילים

אירועים קרובים