ישראל תסייע לבנק העולמי בהפצת ידע טכנולוגי במדינות מתפתחות

מומחים מהארץ יחלקו עם עמיתיהם מהמדינות הללו את הניסיון והידע בתחומי ה-ICT והסייבר ● הממשלה הקצתה לצורך כך שני מיליון שקלים

שר הכלכלה, נפתלי בנט

ישראל והבנק העולמי יחלו בקרוב להפיץ ידע טכנולוגי כחול לבן במדינות מתפתחות – כך על פי הסכם שנחתם בין הבנק למנהל סחור חוץ במשרד הכלכלה. הממשלה הקצתה לצורך העניין שני מיליון שקלים.

ההסכם יאפשר לישראל להפיץ את הטכנולוגיות, הידע והניסיון שלה במדינות המתפתחות ולהן, באמצעות הבנק העולמי. להסתייע ב-"אומת הסטארט-אפ".

במסגרת התוכנית יוכשרו מקבלי החלטות במדינות הללו בארץ וישראל תסייע להן בתחום הסייבר. כמו כן, הבנק העולמי יכתוב על המומחיות הישראלית בדו"ח מטעמו.

כחלק מההסכם צפויות להגיע בשנתיים הקרובות שלוש משלחות לישראל: אחת בתחומי ה-ICT והמים, שנייה בתחומי ה-ICT והחקלאות ומשלחת שלישית שתעסוק בתחום הסייבר. כמו כן, יגיע לארץ פנל מומחים מהבנק העולמי.

שר הכלכלה, נפתלי בנט, אמר כי "עד סוף שנות ה-70 קיבלה ישראל סיוע מהבנק העולמי. היום אנחנו גאים להצטרף למדינות התורמות לבנק ולחלוק את המומחיות והחדשנות הישראלית עם העולם המתפתח. ההסכם יאפשר למדינות המתפתחות להיחשף ליכולות הטכנולוגיות הישראליות בתחומי התקשורת וטכנולוגיות המידע".

פייר גויסלין, מנהל היחידה הגלובלית של הבנק העולמי בתחומי ה-ICT והתחבורה, ציין כי "לבנק העולמי יש עניין רב להציג ללקוחותיו מומחיות וידע מהעולם. ישראל היא מדינה מובילה בטכנולוגיות המידע ויישומן בתחומי החקלאות, המים והסייבר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים