צפון קוריאה "קורצת" למערב: משיקה אתר תיירותי

האתר כולל מידע על טיסות, מלונות ואתרים בצפון קוריאה, אבל גם תמונות של טילים ונשק ● כך או כך, הוא מהווה הצצה די נדירה למדינה הסגורה ביותר בעולם

הלוואי וכל הילדים בצפון קוריאה היו נראים כך. צילום מסך

צפון קוריאה היא המדינה הסגורה והמסוגרת ביותר בעולם – וביתר שאת בימים אלה, בגלל נגיף האבולה – אבל עובדה זו לא מפריעה לה להעלות אתר שמיועד להרחבת התיירות אליה.

באופן קצת מוזר, האתר, dprktoday.com, כתוב ברובו בקוריאנית – וקצת באנגלית. לא ברור האם הצפון קוריאנים מתכוונים להרחיב את המידע בשפה הבינלאומית.

מגדל הצ'וצ'ה בצפון קוריאה. צילום: מיכאיל קספוטין, מתוך ויקיפדיה

מגדל הצ'וצ'ה בצפון קוריאה. צילום: מיכאיל קספוטין, מתוך ויקיפדיה

הוא מציע סיור וירטואלי שמראה את התלבושות המסורתיות והתרבות של המדינה, וסרטון קצר שמקדם את פני המבקרים. מי שלא מתמצא היכן ממוקמת צפון קוריאה יכול לגלות זאת באתר באופן ידני. כמו כן, ניתן לקרוא בו על אתרים שונים במדינה, בהם על אתר הסקי מסיקריונג ועל מגדל הצ'וצ'ה המפורסם בבירה, פיונגיאנג.

ניתן למצוא בו בנוסף מידע על טיסות מהמדינות המעטות שמקיימות קשרי תעופה עם צפון קוריאה, בהן רוסיה וסין, ומידע על חבילות תיירות ומלונות ברמה גבוהה.

על פי סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית יונהאפ (Yonhap), השכנה מצפון יצרה את האתר כדי "לענות על העניין הגובר והציפיות" ממנה.

האינטרנט הוא מצרך די נדיר בצפון קוריאה והגלישה מוגבלת עד חסומה לרוב האזרחים – ובהתאם תשתיות האינטרנט במדינה. העיצוב שלו הוא אמנם יפה למדי, אולם על פי דיווחים, האתר סובל מבעיות בהעלאה ורענון.

כצפוי, האתר מהווה מעין תשדיר שירות לדיקטטורה הסטליניסטית האחרונה בעולם, ומראה תמונות של ילדים צוהלים ואנשים בתלבושות צבעוניות במדינה בה, על פי הדיווחים, נכלאים אנשים במחנות ריכוז ונפוץ בה הרעב. ובכל זאת, הוא מאפשר ללמוד קצת על המדינה שמעט מאוד מידע יוצא ממנה – גם אם מדובר במידע מנקודת המבט של המשטר.

להשתכשך בבריכה ולשחק ביליארד בצפון קוריאה. צילום מסך

להשתכשך בבריכה ולשחק ביליארד בצפון קוריאה. צילום מסך

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים