פטנט חדש? אם iPhone נופל באמצע הלילה רק אפל תוכל לשנות את הנפילה

ההמצאה החדשה מבית ענקית הסמארטפונים מסוגלת להעריך היכן תתרחש ההשפעה של נפילת המכשיר, לשנות את הזווית או להזיז את מרכז הכובד של המכשיר, כך שהרכיבים הרגישים לא יינזקו

סוף הנפילה? צילום: אימג'בנק

נפל לכם ה-iPhone? אין צורך להיבהל יותר. אתמול (ג') אושרה בקשת פטנט שהגישה אפל עוד בחודש מרץ הקרוי "מכניזם הגנה למכשיר אלקטרוני". הפטנט אמור להבטיח מניעה של שברים ופגיעות במכשירים אלקטרוניים יקרים במקרה של נפילה.

ההמצאה החדשה מבית אפל (Apple) יכולה לא רק להעריך היכן תתרחש ההשפעה של הנפילה, אלא ממש לשנות את זווית הנפילה או להזיז את מרכז הכובד של המכשיר, כך שהרכיבים הרגישים, כמו מסך הזכוכית או המצלמות, לא יינזקו.

בבקשת הפטנט שהגישה אפל נכתב כי המערכת שלה מתבססת על חיישנים המפקחים על המצב הפיזי של המכשיר ועל תנוחתו בעזרת אקסלרומטר, ג'ירוסקופ ו-GPS שכבר משולבים בדגמים האחרונים של ה-iPhone וה-iPad ועל חיישנים על-קוליים (אולטרסוניים) ונוספים שישולבו בדגמים עתידיים.

העברת נתוני המצב הפיסי מהחיישנים ליחידת עיבוד מרכזית תאפשר קביעה מהירה על מצבו הפיזי של המכשיר ואם הוא נמצא בתנועה של נפילה. כאשר יאובחן תרחיש מעין זה, יחושבו מהירות הנפילה, הזמן עד לפגיעה, הכיוון ונתונים נוספים. בהתאם לתוצאות החישובים – המערכת תפעילה את מכניזם ההגנה, המתוכנן כדי לשנות את מצבו של המכשיר בעודו בתנועה, כך שהרכיבים השבירים ייפגעו הכי פחות שאפשר בהתאם למצב – למשל על ידי סיבוב הציר כך שהמכשיר ייפול על צדו או על גבו, במקום על פניו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים