אינטל משיקה מערכת חדשה בשיתוף פעולה עם פרופסור סטיבן הוקינג

השירות פותח במשך כשלוש שנים על ידי צוות חוקרים של אינטל, שבדק מהם הצרכים של הוקינג במהלך היום יום, כדי שיוכל להמשיך לתקשר ולעבוד ● הוא עצמו סיפק משובים כדי לשפר את המערכת

מצליח לשנות שוב. סטיבן הוקינג

אינטל (Intel) חשפה מערכת תקשורת חדשה בשם ACAT (ר"ת Assistive Context Aware Toolkit – ערכת כלי סיוע בעלי מוּדעוּת להקשר), מערכת אותה פיתחה במיוחד לשימושם של פרופ' סטיבן הוקינג וחולים אחרים שמשותקים בגפיהם. מספרם של אלה מוערך בשלושה מיליון ברחבי העולם. אינטל תספק את המערכת, שמבוססת על קוד פתוח, החל בחודש הבא, במטרה לאפשר לאנשי מחקר רפואי לבצע התאמות ספציפיות שנגזרות מהצרכים של אותם משותקים.

המערכת, שהודגמה בלונדון בשיתוף פעולה של הוקינג, תחליף את המערכת שהייתה מצויה ברשותו מזה כמה עשרות שנים. היא פותחה במשך כשלוש שנים על ידי צוות חוקרים של אינטל שבדק מהם הצרכים של הוקינג במהלך היום יום כדי להמשיך לתקשר ולעבוד, תוך שהוא עצמו מספק משובים מתאימים לשיפור המערכת.

הוקינג, מהפיזיקאים המובילים והמפורסמים בעולם, וגם אחד מחולי ה-ALS הכי מפורסמים, משותק כמעט לחלוטין ומתקשר באמצעות מערכת עזרים טכנולוגיים: חיישן המסייע לו לבחור תווים ולהקליד ומסנתז קול המאפשר לו לדבר.

השירות החדש מקל על השימוש ומזרזת אותו. היא מאפשר לבצע פעולות באופן חלק וזורם יותר, וגם חוסכת פעולות לעוצמת המערכת הישנה יותר. לפי אינטל יש שיפור של עד פי עשרה בביצוע הפעולות היותר שכיחות במחשב כמו גלישה באינטרנט, ביצוע חיפושים, פתיחת וסגירת מסמכים, עריכה ועוד. בנוסף, שילוב של חיישנים וטכנולוגיה של SwifyKey עוזר להוקינג להקליד ולהשמיע מילים באופן מהיר יותר.

"הרפואה לא הצליחה לרפא אותי ולכן אני יכול להסתמך על הטכנולוגיה בלבד בכדי לתקשר ולחיות את חיי", אמר הוקינג. "אינטל תומכת בי כבר קרוב ל-20 שנים ומאפשרת לי לעשות את מה שאני אוהב מדי יום. פיתוח המערכת הזו עשוי לשפר את חייהם של נכים ברחבי העולם והוא פורץ דרך מבחינת האינטראקציה האנושית והיכולת להתגבר על מכשולי התקשורת המסכלים אותה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים