צוות מפתחים מישראל זכה במקום הראשון בפרס החדשנות של EMC

הצוות פיתח אפליקציה למוצרי מחשוב לביש שפועלת ברקע ויודעת לזהות את המשתמש על סמך הדרך בה הוא מתנהג באופן רציף

מימין: ד"ר אלון קאופמן, ד"ר יעל וילה, אלכס זסלבסקי, גיל שפירא, ד"ר ארנה ברי, זהר דוכין, איקה בר-מנחם ותמר ויסמן. צילום: ניב קנטור

צוות מפתחים מישראל זכה במקום הראשון בפרס החדשנות של EMC העולמית, לאחר שגבר על יותר מ-5,200 פרויקטים מ-32 מדינות, שהתחרו ב-27 מסלולים שונים. אירוע הגמר התקיים באחרונה בהופקינגטון מסצ'וסטס.

הצוות המנצח מורכב מעובדי מרכז המצוינות בהרצליה של RSA, חטיבת האבטחה של EMC: ד"ר אלון קאופמן, זוהר דוכן, אלכס זסלבסקי, איקה בר-מנחם ותמר ויסמן. הם קיבלו פרס כספי וסיוע בפיתוח עתידי.

האפליקציה שבגינה זכו פועלת בתחום המחשוב הלביש. היא יודעת לזהות את המשתמש בצורה ודאית על סמך הדרך בה הוא מתנהג באופן רציף, בעוד היא נשארת ברקע. כך, למשל, המשתמש קם בבוקר ועונד את השעון החכם בו מותקנת האפליקציה, וזו גורמת לשעון לזהות לאחר מספר דקות שמי שלובש אותו הוא המשתמש המקורי. מאותו הרגע, מיודענו לא יידרש להזין סיסמאות בכניסה למכשירים שונים, לאתרים או לאפליקציות.

מדובר בפתרון לבעיה נפוצה בעידן הטכנולוגי הנוכחי, שבו לכל אדם יש עשרות סיסמאות ושמות משתמש שהוא צריך לנהל על בסיס יום יומי. בעידן הסמארטפונים, העלייה בכמות הפעמים בה יש צורך להזדהות מובילה גולשים להתפשר על רמת האבטחה שלהם. רבים בוחרים בסיסמאות קלות מדי או עושים שימוש חוזר באותה סיסמה לכמה אתרים ושימושים.

ד"ר יעל וילה, מנכ"לית מרכז המצוינות של EMC ישראל, אמרה כי "זוהי עדות נוספת למצוינות של קהילת המפתחים המקומית. מטרת התחרות היא לעודד ולשמר את רוח היזמות, היצירתיות והחשיבה מחוץ לקופסה של אנשי הפיתוח, ולקדם רעיונות לכדי פתרונות ומוצרים שיכולים להשתלב בפורטפוליו של החברה הגלובלית".

ד"ר אלון קאופמן, מנהל המחקר והחדשנות של RSA ישראל, ציין כי "אנחנו בוחנים מזה כמה שנים טכנולוגיות ביומטריות שונות, וכעת בשלה השעה לשלב אותן במחשוב הלביש. הזכייה בפרס נותנת תוקף לחדשנות והיצירתיות הישראלית, ולהכרה באיכות העובדים במרכז המצוינות הישראלי. צוות החדשנות הישראלי עמל על עשרות רעיונות שכאלה מדי שנה – רעיונות שמשפיעים ומשנים את פני המוצרים של החברה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים