דיווח: הרעלים במפעל של סמסונג משפיעים גם על הדור הבא

ילדים של עובדים במפעל המוליכים למחצה של החברה סובלים מבעיות בריאות בעקבות המגע של ההורים שלהם עם החומרים הרעילים - כך על פי תחקיר של האפינגטון פוסט ● בסמסונג מכחישים כל קשר

סבל מלידה. צילום אילוסטרציה: BigStock

התנאים הירודים במפעלים של ענקיות טכנולוגיה וחברות שמייצרות עבורן במזרח הם דבר ידוע לשמצה. שעות העבודה הארוכות מאוד, ההפסקות והחופשות שניתנות מאוד בקמצנות, השכר הזעום ושאר הזוועות להן זוכים אלה שמייצרים עבורנו את המכשירים שאנחנו כל כך אוהבים הפכו לשם דבר.

כך גם בכל הנוגע להשפעות הבריאותיות של העבודה במפעלי הייצור. עובדים לשעבר במפעלי המוליכים למחצה של סמסונג (Samsung) בארץ המוצא שלה, דרום קוריאה, התלוננו כי התנאים הירודים במפעלים ובמיוחד המגע שלהם עם חומרים רעילים גרמו להם לחלות במחלות שונות, בהן סרטן, ובמיוחד לוקמיה.

אלא שסדרה של תחקירים שהחלו לפרסם בשבוע שעבר ההאפינגטון פוסט (Huffington Post) והשותף הדרום קוריאני שלו, Hankyoreh, מגלה שהחולי לא נפסק אצל העובדים ועובר גם לילדיהם. הדבר נשמר בסוד תקופה ארוכה, על פי הטענות, מאחר שלעובדים הללו קשה להתמודד מול המעסיק שלהם כשזה נוגע אליהם עצמם, על אחת כמה וכמה כשזה נוגע לילדיהם.

שני הגופים קוראים לתחקיר "הדמעות של הדור השני של (עובדי) המוליכים למחצה". בחלק הראשון שלו מדווח על משפחה, תחת שמות בדויים, שמנסה להתמודד עם ההשפעות הבריאותיות הקשות של עבודת האם במפעלים הללו על הילד, נער בן 15, שמכונה בתוכנית גונו. מאז לידתו, הוא סובל משלשול בלתי פוסק, ומפחד לעשות את צרכיו בבית הספר. כך, למשל, האם מספרת בתחקיר כי לא חגגה את יום הולדתו הראשון של בנה כי "הייתי עסוקה מדי בלהתחנן לרופאים שיצילו את הבן שלי, שהיה מאושפז בבית החולים".

בסמסונג מכחישים כל קשר בין הבעיות הבריאותיות שנתגלו אצל העובדים למגע כביכול עם חומרים רעילים בעת עבודתם במפעל – תגובה דומה לזו שנתנה ב-2008, כשהועלו טענות דומות.

כך או כך, גונו ממשיך לסבול מהשלשול הכרוני שלקה בו. על פי התחקיר, היא החליטה שלא להביא עוד ילדים לעולם, כדי שלא יסבלו גם הם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים