הפריצה שג'יימס בונד לא גילה

כחלק משורת מתקפות הסייבר על אולפני סוני גנבו האקרים את התסריט הראשוני של הסרט החדש בסדרה, שצילומיו החלו בתחילת החודש

הלוגו של ספקטרה - ארגון הטרור שמהווה חלק מסדרת ג'יימס בונד

ג'יימס בונד פיצח הרבה פרשיות ריגול. ייתכן שבפעם הבאה הוא יצטרך לפצח פרשייה שקשורה בו עצמו: במסגרת התקיפות שביצעו הצפון קוריאנים, ככל הנראה, נגד אולפני סוני (Sony), גנבו ההאקרים את הגרסה הראשונית של סרטו החדש של הסוכן מספר 007. הפריצה אמנם בוצעה בחודש שעבר, אולם המפיקים גילו את הגניבה הזאת רק אתמול (ש').

צילומיו של הסרט החדש, שנקרא ספקטרה ומככב בו דניאל קרייג בתפקיד ג'יימס בונד, החלו בתחילת החודש, והוא אמור לצאת לאקרנים בנובמבר 2015. לא ברור האם הוא ישבור את השיא שקבע הסרט הקודם בסדרה, סקייפול, שהכניס לסוני 1.1 מיליארד דולר – הסכום הגבוה אי פעם ששלשלו מפיקים של סרט ג'יימס בונד לקופתם.

רוברט לוסון, דובר מטעם החברה, אמר כי הדיווחים שתקיפת הסייבר של השבועות האחרונים אילצה את האולפנים להפסיק הפקות של סרטים, ובהם גם הסרט החדש של ג'יימס בונד, אינם נכונים. "ההפקות ממשיכות להתקדם", ציין.

המתקפה על אולפני סוני היא הגדולה ביותר שבוצעה אי פעם על חברה מסחרית בארצות הברית. במסגרתה נגנב מהאולפנים מידע רב ערך, כולל סרטים וסדרות שעוד לא פורסמו והופצו באינטרנט. הפריצה אף גרמה לשיתוק מוחלט של רשת המחשבים של החברה.

על אף שזהות הפורצים לא ידועה סופית, ההערכה היא כי קבוצת הפורצים בשם מגני השלום (Guardians of Peace), הקשורה לצפון קוריאה, היא זו שעומדת מאחורי המתקפות. צפון קוריאה מוזכרת כקשורה לפריצות בגלל סרט צפוי של סוני בשם "הראיון", שמספר על קשר של ה-CIA לרצוח את קים ג'ונג און, השליט העליון של המדינה הטוטליטרית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים