ח"כ פרופ' אבישי ברוורמן, מהתומכים הגדולים בהיי-טק – פורש

ברוורמן הודיע כי הוא פורש מהחיים הפוליטיים ולא יתמודד בפריימריז של מפלגת העבודה ● הוא סייע רבות להיי-טק הישראלי, בתפקידיו בכנסת ובממשלה, והיה אחד האחראים להקמת פארק הטכנולוגיות המתקדמות בבאר שבע

ח"כ פרופ' אבישי ברוורמן. צילום: קובי קנטור

ח"כ פרופ' אבישי ברוורמן, מהתומכים הגדולים בכנסת בהיי-טק, הודיע על פרישתו מהחיים הפוליטיים. עם זאת, הוא הודיע ליו"ר מפלגת העבודה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, כי יישאר חבר במפלגה.

ברוורמן כיהן כיו"ר ועדת הכלכלה בכנסת שזה עתה התפזרה, ולפני כן כיו"ר ועדת הכספים וכשר לענייני מיעוטים בממשלתו הקודמת של בנימין נתניהו. הוא כתב בהודעת הפרישה כי "בכל תפקידיי השתמשתי בניסיוני ובכישוריי כדי לתרום למען המדינה ולמען החברה בישראל ולהביא לשיח כלכלי-חברתי אחראי ומוסרי בכנסת, תוך כדי העלאת הנושאים המשמעותיים שעל סדר היום הכלכלי".

הוא נכנס לחיים הפוליטיים כשהצטרף למפלגת העבודה ב-2005, ונבחר לכנסת ב-2006. לפני כן שימש בתפקידים שונים, בהם 16 שנים כנשיא אוניברסיטת בן גוריון. כחלק מחזונו של פרופ' ברוורמן, החלה בתקופת כהונתו כנשיא האוניברסיטה הקמת פארק ההיי-טק בבאר שבע, שממשיך לקרום עור וגידים. הוא אף פתח בתוך הקמפוס את המכון הלאומי לביו-טכנולוגיה ומכון לננו-טכנולוגיה. בנוסף, ברוורמן הביא לאוניברסיטה חברות רבות ושיתף אותן במחקרים.

 

 

בתפקידו בממשלה הוא קידם את תוכנית "מחשב לכל ילד" ויוזמות שונות בקרב אוכלוסיית המיעוטים. בשנת 2010, בכהונתו כשר לענייני מיעוטים בממשלת נתניהו, ביקר ברוורמן את הממשלות הקודמות לה וציין כי הן לא השקיעו – "לא בלואו-טק ולא בהיי-טק" – במגזר הערבי. הוא אמר אז כי יש להפסיק את האפליה נגד המגזר הערבי בהיי-טק, "ובכך למנוע מצב שבשל רישותים חברתיים והכרויות מהצבא, מהנדסים ובוגרי השכלה בעולם המחשוב, מוצאים עצמם מובטלים".

בדברים שנשא בכנס IT Awards 2013 של אנשים ומחשבים קרא פרופ' ברוורמן לקחת את הכסף "מהחזקים והרמאים" ולהעביר אותו "להיי-טק, לחינוך, כולל חינוך לטכנולוגיה, לבריאות ורווחה". בראיון שנתן לאנשים ומחשבים לפני כמה חודשים הוא אמר כי "ההתנהלות של ענף ההיי-טק מרחיבה את הפערים ומביאה לפגיעה ארוכת טווח בענף עצמו". ברוורמן העביר באותו ראיון ביקורת על תופעת האקזיטים ואמר כי היא אמנם מבורכת, אולם "מגדילה את הפערים החברתיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים