Medivizor זכתה בתחרות סטארט-אפים בתחום הבריאות

החברה עוזרת לאנשים המתמודדים עם מחלה קשה או כרונית לקבל מידע רפואי עדכני, אמין ומותאם אישית

במקום הראשון: Medivizor

חברה שעוזרת לחולים במחלות כרוניים לקבל מידע על המחלה זכתה בתחרות סטארט-אפים בתחום הבריאות שנערכה אתמול (ב') באוניברסיטת תל אביב. היא הגיעה למקום הראשון מבין שמונה סטארט-אפים שהתמודדו. חבר השופטים כלל בכירים בחברות בולטות, בהן מיקרוסופט (Microsoft), סוני (Sony) ואורנג'.

החברה הזוכה, Medivizor, מסייעת לחולים לקבל מידע עדכני ומותאם אישית, בו הם יכולים להשתמש על מנת לדעת איך לטפל ולהתמודד עם המחלה שלהם. הפרס אותו היא תקבל הוא מימון מטעם חברת OurCrowd ושירותים נוספים בשווי 10,000 דולר.

באתר החברה נכתב כי המשימה שלה היא "לשפר את חייהם של אלה שמתמודדים עם מחלות קשות או כרוניות ושל סביבתם, ולפעול בתחום הבריאות, באמצעות תוכנות והמדיה החברתית, לטובת האנושות". הערכים שלפיהם היא פועלת הם כבוד, חדשנות, עקשנות, אופטימיות וריאליות, וגישה לפיה החיים נמצאים בעדיפות ראשונה.

הכנס אורגן על ידי mHealth Israel, קהילה של יזמים ישראלים בתחום ה-IT והבריאות הדיגיטלית, בשיתוף אוניברסיטת תל אביב ו-CEWIT, המרכז למצוינות ב-wireless IT מניו-יורק.

החברות שעלו לגמר

לצד Medivizor עלו לגמר החברות הבאות:

BreezoMeter, חברה המנגישה לציבור מידע בנוגע לרמות זיהום האוויר בזמן אמת ומספקת המלצות בהתאם לצרכים השונים של משתמשי האפליקציה – למשל ספורטאים, הורים לילדים קטנים או חולי מחלות לב וריאה.

Voiceitt, המייצרת פתרון שמאפשר לאנשים בעלי מוגבלויות מוטוריות, דיבור ולקויות שפה לתקשר בקלות באמצעות הקול האישי שלהם. התוכנה שלה, Talkitt מתרגם דיבור משובש מכל שפה שהיא לדיבור מובן.

Lifegraph – פלטפורמה המאפשרת לפסיכיאטרים לנטר בצורה טובה יותר את המצב הנפשי של מטופליהם, ולזהות שינויים בהתנהגות ובהרגלי היום יום המעידים על החמרה במצב.

Myndlift, שפיתחה אפליקציה שמהווה כלי טיפול אלטרנטיבי לבעלי הפרעות קשב וריכוז. על פי החברה, הטכניקה שבאמצעותה היא פועלת לא כוללת שימוש בתרופות, לא גוררת תופעות לוואי ועוזרת לחסוך בזמן ובכסף לעומת הטיפולים הקיימים כיום בשוק.

Sweetch, שפיתחה פלטפורמה שמסייעת לאנשים להוריד את סיכוייהם לפתח סכרת בעזרת הערכה וניבוי של גורמי הסיכון האישיים שלהם ועידוד שנויים ארוכי טווח בהתנהגות, שמובילים להפחתת הסיכון.

mPharma – מייעלת את תהליך רישום המרשמים וקבלת התרופות על ידי אפליקציית סלולר המיועדת לטלפונים פשוטים במדינות מתפתחות, ומספקת נתונים בזמן אמת לחברות תרופות ולממשלות.

Intendu, שמפתחת טכנולוגיה אדפטיבית המותאמת אישית למטופל ומסייעת בתהליך שיקום לאחר אירועים מוחיים ופגיעות ניורולוגיות, בבית ובמרפאה.

"לכל אחת מהחברות יש מוצר ומודל עסקי הראוי למימון רציני", אמר לוי שפירו, מייסד כנס mHealth Israel ושותף בקרן הבריאות הדיגיטלית של Veritas, "אבל רק אחת מהן בלטה ונבחרה ותמקם את עצמה במסלול המרגש לכיוון ההצלחה הגדולה".

לדבריו, "ישראל היא מובילה עולמית בטכנולוגיות בריאות דיגיטליות, ובשנת 2014 המימון לחברות אלה הגיע לרמות שלא נראו מעולם".

במהלך הכנס הציגה מיקרוסופט את רצועת הספורט שלה, שמאפשרת חיבור למערכות אחרות ועושה ניתוח של Big Data. כמו כן, דובר באירוע על הונאה דיגיטלית ומכירת תרופות לא חוקית ונמסר כי הנזקים מכך הם במיליונים. השיטה כוללת הקמת אתרים מזויפים שמתחזים לאמיתיים. הנוכחות של ארגוני דמה כאלה הם רק ברשת וקשה מאוד להילחם בכך.

עוד דובר על מידע שקיים אך לא מגיע לציבור ועלתה מסקנה כי שימוש בטכנולוגיה צריך להיות סוג של אימון, ולכלול הובלה של אנשים ותהליכים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אריק

    אין על medivaizor האינטרסים של החברה נקיים וזה מרגיע להכנס לשם

אירועים קרובים