בית המשפט דחה את הפשרה של HP בפרשת אוטונומי

מענקית ה-IT נמסר בתגובה כי "אנו מאוכזבים מכך שבית המשפט לא קיבל את הסכם הפשרה, אך עם זאת השופט ציין כי ההסכם מייצג פתרון סביר והוגן לתביעה"

הסתעפות של פרשת HP-אוטונומי

השופט הפדרלי צ'רלס בראייר דחה בסוף השבוע (ו') את הסכם הפשרה שאליו הגיעה HP עם בעלי המניות שתבעו אותה בעקבות הרכישה הכושלת של אוטונומי (Autonomy). השופט קבע כי הסכם הפשרה אינו הוגן כלפי בעלי המניות מפני שהוא פוטר את HP במידה רבה מאחריותה לאירועים.

"נראה כי בעלי המניות מוותרים על עולם שלם של תביעות פוטנציאליות ביחס לממשל התאגידי ולהתנהלות של HP", כתב השופט בראייר בהחלטתו.

לא ניתן היה לקבל את תגובת הפרקליטים של התובעים.

מ-HP נמסר בתגובה כי "אנו מאוכזבים מכך שבית המשפט לא קיבל את הסכם הפשרה, אך עם זאת השופט ציין כי ההסכם מייצג 'פתרון סביר והוגן לתביעה'. אנו ממשיכים לראות באדריכלי ההונאה של אוטונומי את האחראים לפרשה".

בנובמבר 2012, כשנה לאחר הרכישה של אוטונומי, דיווחה HP על מחיקה של 8.8 מיליארד דולרים, בשל הונאה חשבונאית וניפוח שווי על ידי מנהלי החברה הנרכשת. החברה הבריטית ומנהליה הכחישו את ההאשמות.

על פי הסכם הפשרה שנדחה הסכימו התובעים למשוך את כל ההאשמות כנגד מנהלי HP בהווה ובעבר, ובכלל זה המנכ"לית מג וויטמן, החברים במועצת המנהלים והיועצים של החברה. HP הסכימה לערוך רפורמות בממשל התאגידי והתחייבה להמשיך בהליכים המשפטיים כנגד מנהלי אוטונומי לשעבר ובכלל זה המנכ"ל מייקל לינץ'.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים