נקמה אמריקנית? האינטרנט בצפון קוריאה הושבת לתשע שעות – ושב לפעול

הגולשים המעטים במדינה המבודדת לא יכולים היו לעשות זאת, עד שהאינטרנט שב חלקית הבוקר (ג') ● לפי חלק מההערכות, האמריקנים נקמו על המתקפות על שרתי סוני, אולם מומחים אחרים גורסים כי המקור להשבתה הוא דווקא בסין

המתקפה - מעשה ידי האמריקנים? צילום: BigStock

לא רבים בצפון קוריאה נהנים מגישה לאינטרנט, אולם גם אלה שכן לא יכולים היו לגלוש עד הבוקר (ג'). מומחים שונים העלו השערות כי המתקפה היא תוצאה של נקמה מצד האמריקנים בעקבות המתקפה על שרתי סוני (Sony), אולם מומחים אחרים סברו שהמקור למתקפה הוא אחר. כך או כך, לאחר תשע שעות שבה רשת האינטרנט במדינה המבודדת לפעול, אם כי באופן חלקי.

חברת ארבור (Arbor Networks), המגנה על חברות מפני מתקפות של האקרים, מסרה כי מערכות הניטור שלה זיהו מתקפות מניעת שירות (DoS) שכוונו לתשתית של צפון קוריאה. על פי החברה, אותן מתקפות החלו בשבת ונמשכו עד אתמול.

גורמים אמריקניים רשמיים, ובהם הבית הלבן ומחלקת המדינה, סירבו לאשר האם ידה של ארצות הברית הייתה בהשבתה. "אין לנו מידע חדש לשתף לגבי צפון קוריאה", אמר ברנדט מיהאן, דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן. "אם האינטרנט בצפון קוריאה נפל, אני ממליץ לפנות לקבלת תגובה מהממשלה שם".

ההערכות הן שאם וושינגטון אמנם תקפה קיברנטית את פיונגיאנג, היה זה בתגובה על המתקפות שעל פי החשד ביצעה צפון קוריאה על אולפני סוני (SONY). הצפון קוריאנים "לא אהבו" את הסרט "הראיון", הלועג לשליט הדיקטטורה, קים ג'ונג און, ומספר על מרדף כביכול של ה-CIA אחריו. ה-FBI האשים את צפון קוריאה כמי שאחראית לאותה מתקפה – האשמה שהוכחשה על ידי פיונגיאנג. סוני ביטלה בעקבות המתקפה את הפרמיירה של הסרט, אולם ייתכן שההחלטה תשתנה בעקבות ביקורת שהופנתה כלפי האולפנים, כולל מצידו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה.

למרות החשד הסביר שההשבתה הנוכחית הייתה מעשה ידיהם של האמריקנים, ייתכן שהמקור לכך הוא דווקא סין. רשת האינטרנט של צפון קוריאה מנותבת דרך שכנתה מצפון ומומחי אבטחה ציינו כי תקלות שם הן לא דבר נדיר. חלק מהמומחים העלו השערה לפיה סין היא העומדת מאחורי ניתוק הרשת של צפון קוריאה.

יצוין כי צפון קוריאה היא אחת המדינות הפחות מחוברות לרשת בעולם. רק למעט מתושבי המדינה יש גישה למחשבים וגם להם יש בדרך כלל גישה רק לאינטרנט המקומי, שעובד באמצעות דפדפנים, מנוע חיפוש ומערכת אי-מיילים ייחודיים למדינה. מספר בעלי הטלפונים הניידים במדינה הענייה עומד על יותר ממיליון בלבד, מתוך כ-25 מיליון תושבים. רשת הטלפוניה הסלולרית מכסה את רוב הערים גדולות, אך התושבים לא יכולים לקבל שיחות מחו"ל, או לצלצל מחוץ למדינה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים