גוגל: ירידה קלה בבקשות הממשלתיות להסרת תכנים

על פי הנתונים של ענקית החיפוש, 38% מהבקשות התקבלו בנימוק להסרה של "השמצה" ● עלייה תלולה במספר הבקשות שנתקבלו מממשלת רוסיה

התוכן הוא המלך. אילוסטרציה: BigStock

גוגל (Google) פרסמה אתמול (ב') את דו"ח השקיפות החצי שנתי שלה. מהדו"ח עולה כי במחצית השנייה של שנת 2013 נרשמה ירידה קלה במספר הבקשות הממשלתיות להסרת תכנים, בהשוואה למחצית הראשונה שלה.

בתקופה שבין יוני לדצמבר 2013 קיבלה גוגל 3,105 בקשות של הממשל להסרה של 14,367 פריטי מידע. גוגל ציינה כי בעוד שבמחצית הראשונה של 2013 נרשמה "עלייה חדה" במספר הבקשות שהתקבלו מממשלת טורקיה, הרי שבמחצית השנייה שלה נרשמה עלייה של 25% במספר הבקשות שהתקבלו מרוסיה. גם במספר הבקשות מתאילנד ואיטליה נרשמה עלייה.

ב-38% מהבקשות שהתקבלו, הנימוק להסרה היה "השמצה". 16% מהבקשות נומקו בכך שהתוכן כולל גסויות או עירום ו-11% בפגיעה בפרטיות או באבטחה.

עוד ציינה גוגל כי במחצית השנייה של 2013 התקבלה בקשה ראשונה מקוסובו – רשויות האכיפה שם ביקשו להסיר שני סרטונים שבהם מוצגים קטינים.

"על אף שאין ספק כי דוח השקיפות שלנו אינו מספק תמונה מקיפה ביחס לצנזורה ברשת, הרי שהוא פותח צוהר אל התכנים שממשלות ובתי משפט מבקשים מאיתנו להסיר, ומכאן נובעת חשיבותה של השקיפות ביחס לתהליכים הנוגעים לבקשות אלה", כתב טרוור קלהאן, המנהל המשפט של גוגל, בהודעה שפרסם בבלוג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים