אולפני סוני מאפשרים צפיה בסרט The Interview ביוטיוב

במקביל לענקית שיתוף הסרטונים, יוצג הסרט גם באתרים של מיקרוסופט וסוני עצמה ויועלה בהקרנת בכורה בכ-320 בתי קולנוע עצמאיים

תעלול יחצני מושלם או מאבק לאומי על חופש הביטוי? The Interview

אולפני הקולנוע של סוני (Sony) שחררו אמש (ד') את הסרט The Interview לצפייה באתר יוטיוב (YouTube) – מהלך חסר תקדים ביחס לסרט עתיר כוכבים שהופק בתקציב גבוה. זאת לאחר שהודיעה כי הסרט, שאמור היה לעלות לאקרנים בארצות הברית היום, לא יגיע לבתי הקולנוע, בעקבות סדרה של איומים שהושמעו בשבועות האחרונים, ובכלל זה איומים במתקפות טרור על בתי קולנוע שיקרינו את הסרט.

במקביל ליוטיוב, יוצג הסרט גם באתרים של מיקרוסופט (Microsoft) וסוני עצמה, ובמקביל יועלה בהקרנת בכורה בכ-320 בתי קולנוע עצמאיים. עם זאת, ספק אם אולפני סוני יצליחו להחזיר את ההשקעה בסרט, בכיכובם של סת רוגן וג'יימס פרנקו, אשר הסתכמה ב-44 מיליון דולר. זאת נוכח העובדה שהוא לא יוקרן ברשתות הגדולות של בתי הקולנוע בארצות הברית, אשר מסרבות להקרין אותו משיקולי אבטחה.

"בחרנו במסלול של הפצה דיגיטלית בשלב ראשון כדי להגיע לאנשים רבים ככל האפשר כבר ביום הקרנת הבכורה, ונמשיך לפעול ביחד עם שותפינו בפלטפורמות השונות כדי להרחיב עוד יותר את היקף ההפצה", מסר מייקל לינטון, מנכ"ל חטיבת הבידור של סוני.

את הסרט The Interview ניתן למצוא כעת באתרים YouTube Movies, Google Play ו-Xbox Video, וכן באתר הייעודי שהוקם בכתובת seetheinterview.com. ניתן לשכור את הסרט תמורת 5.99 דולר או לרכוש אותו תמורת 14.99 דולר.

בשבועות האחרונים קיבלו עובדים באולפני הסרטים של סוני מכתבי איום בדואר אלקטרוני. על המכתבים הייתה חתומה קבוצת GOP (ר"ת Guardians of Peace) – אותה קבוצה שהשביתה גם את מערכות המחשב של האולפנים ופרסמה מסמכים חסויים ותכתובות מביכות.

על פי ההשערה שהועלתה, המתקפות קשורות לסרט The Interview, המוגדר כקומדיה ועוסק בניסיון של ה-CIA להתנקש בחייו של מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און. במכתב שנשלח למזכ"ל האו"ם כינתה ממשלת צפון קוריאה את הסרט "עידוד בוטה לטרור והכרזת מלחמה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים