משרד התקשורת יחייב את החברות לפרט בבירור את התנאים של חבילות "הכול כלול"

החברות מחויבות לציין את כמות המסרונים, דקות השיחה ונפחי הגלישה שכוללות החבילות, ואת מלוא התעריפים שלהן

מעכשיו: החברות יחויבו לפרט מה באמת כלול ב-"הכול כלול". צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

משרד התקשורת הודיע היום (א') כי הוא מחייב מעתה את חברות התקשורת להדגיש בבירור בפרסומיהן את התנאים של חבילות "הכול כלול" ותוכניות "ללא הגבלה". החברות מחויבות לציין את כמות המסרונים, דקות השיחה ונפחי הגלישה שכוללות החבילות, ואת מלוא התעריפים שלהן.

מהמשרד נמסר כי ההוראה החדשה יצאה בעקבות תלונות רבות שקיבל, מהן עולה כי חלק מחברות התקשורת החלו לנתק קווים של מנויים הרשומים לתוכניות "ללא הגבלה", או לחייב אותם בתעריף גבוה בגלל שימוש "חורג" או "בלתי סביר", לטענתן. זאת, מבלי ליידע אותם על החריגה.

בהודעת משרד התקשורת נכתב כי "חברות המפרסמות תוכניות מסוג זה באתר האינטרנט שלהן מחויבות לעמוד בהוראות רישיונן להציג שם מידע באופן מלא, לרבות כל התעריפים הנוגעים לתוכנית ומכסת השימוש הרלוונטית, ככל שנקבעה, במספרים והיקפים. כמו כן, על החברות להציג את המידע בעמוד עיקרי פרטי התוכנית של כל הסכם התקשרות בין החברות למנויים. החברות מחויבות להציג בפירוט החשבון למנויים, במסגרת המידע הכללי אודות תוכנית התעריפים, את כל המידע על התעריפים שבהתאם להם הם מחויבים".

על פי המשרד, "לציבור הצרכנים בישראל מגיע חשבון פשוט שימנע הפתעות בסוף החודש. שקיפות המידע של חברות התקשורת כלפי הצרכנים היא כלי חשוב בהתנהלותם מול החברות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. סתם אזרח

    במקום להתעסק בנושא "אמת בפרסום", משרד התקשורת מתיר לחברות התקשורת להטעות את הלקוחות.

אירועים קרובים