איראן מרחיבה את מדיניות "הצנזורה החכמה" של האינטרנט

על פי דיווחים אחרונים, תאפשר הרחבת המדיניות לבטל את החסימה הגורפת של רשתות חברתיות מארצות הברית

מלחמה גם במחשבים, לא רק בנאומים. איראן

איראן תרחיב את המדיניות שהיא מכנה "סינון חכם" של האינטרנט – מדיניות שבמסגרתה מצונזרים תכנים מסוימים באתרים מבלי לחסום אותם לחלוטין, כפי שהיה נהוג בעבר – כך מסרה בסוף השבוע ממשלת איראן.

על פי דיווחים אחרונים, תאפשר הרחבת המדיניות לבטל את החסימה הגורפת של רשתות חברתיות מארצות הברית, דוגמת פייסבוק (Facebook), טוויטר (Twitter) ויוטיוב (YouTube). במקום חסימה גורפת, יצונזרו רק תכנים מסוימים ברשתות אלה.

נראה כי ההודעה נעשתה במסגרת מדיניותו של הנשיא, חסאן רוחאני, להגביר את הפתיחות של איראן כלפי המערב. "כיום מיושמת המדיניות של 'סינון חכם' רק ברשת חברתית אחת, במסגרת תוכנית ניסיונית, ובכוונתנו להרחיב אותה בהדרגה לכל הרשתות", אמר שר התקשורת האיראני, מחמוד ואזי, במסיבת עיתונאים.

נראה כי הרשת החברתית שאליה התכוון ואזי היא אינסטגרם (Instagram), שאמנם חלק מהתכנים שלה מצונזרים באיראן, אך הגישה אליה אינה חסומה באופן גורף.

ואזי הדגיש כי "היישום של הסינון החכם יאפשר לחסום תכנים עברייניים ובלתי מוסריים באתרי אינטרנט, תוך מתן אפשרות לציבור ליהנות משאר התכנים באתרים אלה". הוא הוסיף כי יישום התוכנית יושלם עד יוני הקרוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים