"הפוטנציאל לתעשיית ההיי-טק במגזר הערבי – אדיר"

כנס שנערך באחרונה בעיר טירה עסק בהשתלבות של ערבים בהיי-טק הישראלי ודן באחד הנושאים החמים ביותר בתעשייה: האינטרנט של הדברים

צופן

יותר מ-100 צעירים, ובהם יזמים, סטודנטים, מהנדסים ואנשי תעשיית ההיי-טק הישראלית, השתתפו בכנס שעסק באינטרנט של הדברים, שנערך באחרונה במרכז הפיס בעיר טירה, זו השנה השנייה ברציפות.

הכנס התקיים במסגרת תוכנית "שותפות לשלום" של האיחוד האירופי, ביוזמת עמותת צופן, שפועלת לחיבור בין החברה הערבית להיי-טק הישראלי, יחד עם עמותת אנג'אז, בחסות בנק מרכנתיל ובשיתוף מענטק ויוזמת Mobile Monday Nazareth. הוא נערך כחלק מפרויקט שמטרתו לבנות קהילת היי-טק באזור המשולש ולשלב את חבריה בתעשיית ההיי-טק הישראלית.

המשתתפים דנו במהות המושג האינטרנט של הדברים ובהשפעה של התחום על חיינו. על פי הערכות שונות, 50 מיליארד מכשירים שונים יחוברו לרשת עד שנת 2020.

פתח את הכנס ראש עיריית טירה, מאמון עבד אלחי, שאמר: "מי שלא משקיע במגזר הערבי – מפסיד. יש במגזר הערבי פוטנציאל אדיר".

פז הירשמן, מנהל פיתוח משאבים בצופן ומנהל מרכז הארגון בטירה, ציין כי "העתיד של ההיי-טק בישראל נמצא בחברה הערבית. היכולת לקדם את החברה והכלכלה בישראל נמצאים פה".

בין המשתתפים באירוע הייתה חן לופסקו, מנהלת הקבוצה הישראלית העוסקת באינטרנט של הדברים ומהווה חלק מקבוצה חדשה שהוקמה באינטל (Intel) העולמית. לופסקו התייחסה לפוטנציאל הגלום בתחום ואמרה: "זה לא מדע בדיוני. כבר כיום, הרבה מאוד מכשירים מחוברים לאינטרנט. עלויות החומרה הולכות ויורדות עם השנים, ויש יכולות לאסוף כמות גדולה של מידע ולנתח אותו".

במהלך הכנס נערך "שיח יזמים" שהנחה הנס שקור, יזם ומייסד Mobile Monday Nazareth. לדבריו, "המצב הקיים מהווה מכשול בפני צעירים להגשים את חלומם, וזה לא צריך להיות כך". על פי הנתונים של צופן, רק 40% מבני המגזר הערבי שמסיימים לימודי מחשבים, אלקטרוניקה והנדסה מוצאים עבודה בתחום. היתר, על פי רוב, הולכים להוראה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים