אלדד הרשטיג, מנמ"ר הבורסה: "2014 הייתה מאתגרת – השנה הבאה מלאה בפרויקטים"

הרשטיג מסכם שנה ראשונה בתפקידו, בה הוביל את אחד מפרויקטי המחשוב המורכבים בתקופה האחרונה: מעבר הבורסה לבניין החדש

אלדד הרשטיג, מנמ"ר הבורסה. צילום: פלי הנמר

"2014 הייתה שנה מאתגרת עבור הבורסה. ביצענו את המעבר לבניין החדש ברחוב אחוזת בית בצורה חלקה מבחינה מחשובית. ביום א' נסיים לחלוטין את המעבר של מערכות המחשוב מאחד העם ובחודש הבא נסיים את החזרת אתר הגיבוי מנתניה לבניין שלנו בתל אביב", כך אמר אלדד הרשטיג, מנמ"ר הבורסה.

הרשטיג, שעובד בבורסה כבר 28 שנים, מסיים בימים אלה שנה ראשונה בתפקידו כמנמ"ר. כבר בשנתו הראשונה בתפקיד הוא היה צריך להתמודד עם פרויקט כה מורכב כמו העברת הבורסה, על שלל מערכות המחשוב שלה. "המעבר בוצע באופן חלק לחלוטין, יחד עם HP", אמר בראיון לאנשים ומחשבים. הוא הסביר זאת בהכנה מבעוד מועד: "ביצענו תכנון יסודי ותרגול מעבר למתקן הגיבוי, והעובדים השקיעו הרבה מאוד בתהליך".

לדברי הרשטיג, "המוטו שלנו מבוסס על שלושה עקרונות: תמיכה בבורסה ללא הפסקה, תמיכה בפעילות העסקית השוטפת וייזום טכנולוגיות בתוך הבורסה".

באשר לעקרון הראשון הוא אמר כי "אנחנו מבצעים פעילות פרו-אקטיבית ומריצים שורה של פרויקטים להתמודדות עם האתגרים הטכנולוגיים העומדים בפנינו. למשל, כמות פקודות המסחר כמעט הכפילה את עצמה בחודשים האחרונים והסוחרים בבורסה כלל לא הרגישו את זה, כי ביצענו פעילות מעמיקה מקדימה. העברנו את מערכות המסחר ללינוקס (Linux), מה שתרם לשיפור בביצועים; ביצענו הגירה של מערכות מיינפריים ללינוקס; אנחנו מצויים בימים אלה במהלכו של פרויקט להחלפת כל נתבי המסחר של חברי הבורסה. למעשה, הבורסה היא מעין סטארט-אפ בפני עצמו. אנחנו אמנם לא מוכרים מוצרים לאף אחד, אבל מפתחים חלק מהמערכות שלנו".

"תחום נוסף בו יחידת המחשוב של הבורסה עוסקת הוא תמיכה בפעילות העסקית השוטפת – במערכות הייצור, במסלקות ובפעילויות עסקיות נוספות. היחידה מעורבת כבר בשלבי הפיתוח של המוצר, מה שמקצר את לוח הזמנים ומביא ל-TTM – זמן הגעה לשוק – הרבה יותר קצר", הוסיף.

"הנדבך השלישי של הפעילות שלנו הוא ייזום טכנולוגיות, שימוש בהן לקידום דברים בבורסה", ציין. "כך, למשל, עברנו לשליחת דו"חות ב-PDF במקום הדפסתם ולחישוב נתונים מסוימים לבד, במקום שנקבל אותם מחברות".

הרשטיג סיפר כי ב-2015 צפויים בבורסה פרויקטי מחשוב רבים, בהם כאלה שיסייעו להוזלת העלויות שלה. "כמו כן, נאפשר שימוש במערכות שלנו על מנת לסייע בהנפקות של חברות קונצרניות, כשירות לרשות לניירות ערך ולבנק ישראל", אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים