ד"ר עדי קפליוק, מרכז השלטון המקומי: "מנמ"ר האתמול, המנוהל – צריך להתקדם למחר ולהיות מנהל"

"עליו לחשוב מחוץ לקופסה; עליו לשנות את המינוח השגור בפי מנמ"ר האתמול, שעל פיו 'אי אפשר, זה עולה יותר מדי', ל-'הכול אפשרי", אמר ד"ר קפליוק, מנמ"ר עיריית גבעתיים ויו"ר פורום המנמ"רים במרכז השלטון המקומי

ד"ר עדי קפליוק, יו"ר פורום המנמ"רים במרכז השלטון המקומי ומנמ"ר עיריית גבעתיים. צילום: קובי קנטור

"לצד השינויים הטכנולוגיים, נדרש שינוי גם במעמדו של המנמ"ר בכלל וזה שברשות המקומית בפרט. על המנמ"ר לעבור פאזה, מאתמול למחר. עליו להפוך ממנמ"ר מנוהל למנמ"ר מנהל", כך אמר ד"ר עדי קפליוק, יו"ר פורום המנמ"רים במרכז השלטון המקומי.

ד"ר קפליוק, מנמ"ר עיריית גבעתיים, דיבר בפתח כנס מוניציפאלי 2014. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. את הכנס הנחו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ד"ר עדי קפליוק, יו"ר פורום המנמ"רים בשלטון המקומי, ויהודה קונפורטס, עורך ראשי של הקבוצה.

לדברי ד"ר קפליוק, "השנה היה מבצע צוק איתן, שהיו בו מימדים של מלחמה בעורף. שוב הוכחה הנחיצות של מערכות מידע מצילות חיים בעת חירום. זה נושא חשוב, זה לא רק בעל היבט מקומי, אלא גם תחום בעל משמעות לאומית, ועל המדינה להיות שותפה בו".

ד"ר קפליוק ציין את הקמת הוועדה לצמצום הפער הדיגיטלי, בראשה עומד סגן השר לענייני איכות הסביבה, אופיר אקוניס. "אומר פה מה שאמרתי בוועדה", ציין ד"ר קפליוק, "עלינו לצמצם את הפער הדיגיטלי בין הרשויות המקומיות ולאחר מכן הפער יצטמצם גם לטובת האזרחים. הוועדה קיבלה הקצבה בסך 1.8 מיליון שקל – זו טיפה בים".

ד"ר קפליוק ציין מהלך שנשא פרי, מהלך אותו הוא הוביל יחד עם עמיתיו המנמ"רים במרכז השלטון המקומי: "השנה", אמר, "לאחר הליך ארוך, אושרו ששה בעלי תפקידים בעולם מערכות המידע בספר התפקידים של השלטון המקומי. זה הישג לכלל המנמ"רים". הוא פירט את התפקידים ואת מהות פעילותם: מנמ"ר; נהל אבטחת מידע; מנהל פרויקטים; מנהל רשת (Sys-Admin), מנהל תפעול ומנהל אתר אינטרנט עירוני.

"על המנמ"ר להיות בעל תפקיד בכיר, בכפיפות להנהלה בכירה", אמר. "זה שינוי ממה שראינו עד כה. ייקח זמן עד שהתפקיד יתפוס את מקומו כפי היינו רוצים".

בסיום דבריו תיאר ד"ר עדי קפליוק את ההבדלים בין המנמ"ר של מחר לעומת זה של האתמול. "עליו לחשוב, הלכה למעשה, מחוץ לקופסה. עליו לשנות את המינוח השגור בפי מנמ"ר האתמול, שעל פיו 'אי אפשר, זה עולה יותר מדי', ל-'הכול אפשרי'. מנמ"ר האתמול היה קניין של מחשבים ממדפסות. מנמ"ר המחר מספק פתרון כולל. מנמ"ר האתמול היה איש טכנולוגיה. מנמ"ר המחר הוא איש תהליכי. מנמ"ר האתמול היה נגרר ותגובתי. מנמ"ר המחר הוא יוזם. מנמ"ר האתמול היה עסוק בשמירה על הקיים ואילו זה של המחר הוא בעל ראייה אסטרטגית. מנמ"ר האתמול לא היה משתף, ואילו מנמ"ר המחר מרוויח בשל שיתופי פעולה וסינרגיה. מנמ"ר האתמול הוא מנוהל. מנמ"ר המחר – מנהל. מנמ"ר האתמול כלוא בקופסה, מנמ"ר המחר חושב מחוץ לה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים