תביעה ייצוגית: אפל מטעה משתמשיה ביחס לנפח האחסון במכשירי iPhone

לפי כתב התביעה, "ההפרש בין נפח האחסון שמפרסמת אפל, לבין נפח האחסון הזמין בפועל, משמעותי ועולה בהרבה על הציפיות הסבירות"

חוגגים יומולדת. iPhone. צילום מאתר אפל: BigStock

בתביעה ייצוגית כנגד אפל (Apple), שהוגשה השבוע (ג') לבית המשפט הפדראלי בארצות הברית, טוענים התובעים כי החברה אינה מגלה למשתמשים את נפח האחסון שתופסת מערכת ההפעלה iOS 8 בפועל, ואחר כך משווקת להם "באגרסיביות" נפח אחסון נוסף בענן. עוד טוענים התובעים כי נפח האחסון שמפרסמת אפל רחוק מנפח האחסון הזמין בפועל במכשירים.

בכתב התביעה מפרטים התובעים כי "ההפרש בין נפח האחסון שמפרסמת אפל, לבין נפח האחסון הזמין בפועל, משמעותי ועולה בהרבה על הציפיות הסבירות. בהתאם למכשיר, עומד ההפרש על 18.1% עד 23.1%". עוד טוענים התובעים כי הצרכן הסביר אינו מצפה להפרש כה גדול בין נפח האחסון שמפרסמת החברה, לנפח האחסון הזמין בפועל במכשיר. לטענת התובעים, ההפרש הזה ידוע לאפל, אך החברה "מסתירה ואינה מגלה אותו בפרסומיה, בחומרים השיווקיים ובעזרים לקידום מכירות".

עוד מסבירים התובעים כי ענקית הסמארטפונים נוהגת לחלק את נפח האחסון לשתי מחיצות – מחיצת מדיה שבה יכולים המשתמשים לשמור חומרים ומחיצת שורש שאינה זמינה למשתמשים (אלא אם הם פורצים את המכשיר). לטענת התובעים, "מחיצת השורש גדולה מהנחוץ, לא ניתן להשתמש בנפח האחסון שבה אפילו אם מחיצת המדיה מתמלאת והצרכן מונחה לרכוש נפח אחסון נוסף בשירות iCloud של אפל".

לא ניתן היה לקבל תגובה מאפל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים