ד"ר נחמן אורון: "2014 הייתה שנה טובה לתקשוב הממשלתי"

לדברי ד"ר אורון, יו"ר פורום המנמ"רים הממשלתי, הקמת ישראל דיגיטלית והעברת מטה התקשוב למשרד ראש הממשלה הן ההחלטות החשובות בתחום השנה

ד"ר נחמן אורון, יועץ מחשוב בכיר. צילום: קובי קנטור ז"ל (ד"ר אורון מקדיש את התמונה לזכרו)

התקשוב הממשלתי נכנס ל-2015 עם הרבה מאוד ציפיות לצד לא מעט חששות. ממש לקראת סוף הקדנציה אישרה הממשלה רפורמה מבנית במבנה שלו. בפעם הראשונה הועברה האחריות לתחום למשרד ראש הממשלה. מטה התקשוב הממשלתי, שהוקם בעקבות החלטת ממשלה אחרת, מ-2011, יהפוך להיות, על פי ההחלטה הנוכחית, במעמד של רשות, ויוצמד למיזם ישראל דיגיטלית, שבראשו עומד ד"ר יאיר שינדל.

השינוי במבנה הארגוני מסיים יותר מ-20 שנים שבהן התקשוב הממשלתי היה באחריות משרד האוצר. בחלק גודל מתקופה זו הוא היה סמוך לאגף התקציבים – עובדה שאפשרה לעומדים בראשו לממש תוכניות והשקעות רבות שעד היום אנחנו נהנים מפירותיהם.

החיבור לישראל דיגיטלית עושה שכל אצל אנשי המקצוע, אבל אף אחד מהם לא יודע להגיד בוודאות כיצד הדברים יתגלגלו אחרי הבחירות. אסור לשכוח שמאז שכרמלה אבנר התפטרה מתפקיד ראש מטה התקשוב הממשלתי נותר זה ללא מנהל בפועל, כאשר את מקומה ממלא עד היום באופן זמני רז הייפרמן. הוא מצידו הודיע כבר כמה פעמים שאין בכוונתו להתמודד על תפקיד מנהל המטה.

בגלל הבחירות, נראה שלא ימונה מנהל חדש למטה, לפחות עד כינונה של ממשלה חדשה – מה שצפוי לקרות באפריל-מאי. כלומר, לפחות רבעון וחצי בשנת העבודה של המטה החדש הוא יתנהל בלי מנהל, ושורה של תוכניות ארוכות טווח ואסטרטגיות ימתינו כנראה ל-2016.

למרות זאת, פעילות התקשוב התנהלה ב-2014 כסדרה, פחות או יותר. על כך מעידים גם שורה של מנמ"רים ומנהלים בכירים אחרים בממשלה ומחוץ לה, שכתבה זו פוצחת בסדרת ראיונות אתם.

"יש להסתכל על חצי הכוס המלאה"

ד"ר נחמן אורון, יועץ מחשוב בכיר לממשלה ויו"ר פורום המנמ"רים הממשלתי, סבור שבסך הכול, 2014 הייתה שנה טובה לתחום ושצריך להסתכל על חצי הכוס המלאה.

"השנה התאפיינה בפעילות תקשוב רבה במשרדי הממשלה", אמר. גם ד"ר אורון מונה כאירועים החשובים ביותר השנה בתחום, שישפיעו על העתיד, את ההחלטות להקמת ישראל דיגיטלית ולהעברת הרשות למשרד ראש הממשלה.

הוא ציין כמה "מערכות גדולות שעלו השנה לאוויר ושהושקעו בפיתוחן מאות שנות אדם על פני השנים האחרונות. מדובר, בין היתר, במערכת כלים שלובים של רשות האכיפה והגבייה – פרויקט שנוהל על ידי מנמ"ר הרשות, דן בן סימון, ואת השלמת יישום מערכת תנופה במשרד המשפטים, למחשוב הפרקליטויות הפליליות, בהובלת המנמ"ר, יאיר פרנק. בנוסף, פה ושם נראים ניצנים של אפליקציות סלולריות לשירות האזרח, אבל עדיין יש הרבה מה לעשות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים