הראל יפהר, AWS ישראל: "הענן הפך לנורמלי החדש"

"עד שנת 2020, הבידול בין הענן הציבורי וזה הפרטי יהיה כה מינימלי, עד שלא יהיה הבדל ביניהם; ההבדלים בין ענני המחשוב הולכים ומיטשטשים", אמר מנכ"ל AWS ישראל

הראל יפהר, מנהל AWS ישראל. צילום: פלי הנמר

"השנים האחרונות התאפיינו בדיבורים רבים על הענן. אלא שכיום, הדיבורים הללו פסקו והענן הפך לתקן המקובל. כך, הענן הפך לנורמלי החדש", כך אמר הראל יפהר, מנהל AWS (ר"ת Amazon Web Services), ישראל.

יפהר דיבר בפתח כנס שערך הסניף המקומי של AWS. לכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו מאות מלקוחות החברה, מהנדסים ומפתחים. הכנס, שנשא את הכותרת, AWS Technical Deep Dive Day ונערך היום (ד') באולם הסינמטק בתל אביב.

לדברי יפהר, "ההוכחה להתפשטות מחשוב הענן בקרב חברות בעולם, היא קצב הגידול של לקוחתינו. מאז 2008 ועד 2014 צמח מספר הארגונים המשתמשים בשירותינו וחצה את רף המיליון".

הוא ציטט את חברת המחקר IDC, לפיה "עד שנת 2020 הבידול בין הענן הציבורי וזה הפרטי יהיה כה מינימלי, עד שלא יהיה הבדל ביניהם. שנת 2020 לא כה רחוקה, זה עוד חמש שנים בלבד. ההבדלים בין ענני המחשוב הולכים ומיטשטשים".

חל שינוי באופן בו עובדים המנמ"ר הארגוני ומנהל התשתיות שלו, אמר יפהר, "בימים 'ההם', בשנת 2010, הלקוח הארגוני השקיע מיליונים על מנת להקים תשתית IT בסיסית. זו סיפקה שירותי מחשוב בסיסיים, עם מעט מחשוב מעט אחסון ולאחר מכן המנמ"ר נדרש לתשתיות נוספות ולהשקעה כספית ניכרת לטובת הטמעת מערכות ופיתוח יישומים. כך, היכולת שלו להתקדם לטובת הצרכים העסקיים של הארגון הייתה נמוכה. כיום, בעזרת הענן, הכל הרבה יותר פשוט, ובעיקר זול יותר ויעיל".

בתחילת 2014, אמר יפהר, "פתחנו את הסניף בישראל. הלקוחות הישראלים לא מהססים לאתגר אותנו. הם מתאפיינים כמאמצים מוקדמים של טכנולוגיות, ולא מהססים לפנות אלינו כדי לבקש פיצ'רים או יכולות שחסרים במוצר. כך, הלקוחות הישראליים עוזרים לנו לשפר את הענן שלנו".

ה-IT הישראלי, ציין יפהר, "מאופיין בחדשנות ובאימוץ טכנולוגיות מתקדמות, וזו מגמה שמתחברת היטב עם המדיניות של אמזון. כ-90% מהפיתוחים החדשים שאנו מציגים מדי שנה, מקורם בפידבק שאנו מקבלים מהלקוחות, חלקם ישראלים. לכן, העובדה שהלקוח הישראלי מציב דרישות ומתקשר איתנו, מאפשרת לנו להפוך את המוצר לטוב הרבה יותר – גם עבור הלקוחות הישראלים, אבל גם עבור כל שאר הלקוחות ברחבי העולם".

דנילו פוקיה, אוונגליסט לתחום מחשוב ענן בעולם הנייד, AWS לאזור EMEA. צילום: פלי הנמר

דנילו פוקיה, אוונגליסט לתחום מחשוב ענן בעולם הנייד, AWS לאזור EMEA. צילום: פלי הנמר

"הענן הפך למיינסטרים בתחום ה-IT", סיכם יפהר, "כמעט ואין היום ארגונים בעולם, כמו גם בישראל, שלא עושים שימוש כזה או אחר בענן. כולם מבינים היום – בין אם מדובר בחברות סטארט-אפ, בחברות בינוניות או בארגונים גדולים – שהענן עוזר להם להיות הרבה יותר חדשניים, הרבה יותר מהירים ומאפשר להם להתמקד בליבה העסקית שלהם".

דנילו פוקיה, אוונגליסט לתחום מחשוב ענן בעולם הנייד, AWS לאזור EMEA, אמר כי לחברה יש יכולות רבות בתחום. ביניהם, הוא ציין שלושה שירותים. הראשון, Amazon Cognito, "שירות המאפשר לשמור את נתוני המשתמשים בצורה קלה, למשל העדפותיהם לגבי יישומים מסויימים, או מצב המשחקים שלהם. השמירה נעשית בענן שלנו, בלא צורך לכתוב שורות קוד חדשות לשם כך". השירות השני, ציין, הוא Mobile Analytics, "שירות המספק נתונים על מצב השימוש בנתונים ובאפליקציות. השירות מספק איסוף וניתוח יעיל של הנתונים, ובעלויות מופחתות". עוד ציין פוקיה את S3 Connector, "שירות אחסון בענן, המאפשר לשלב נתונים ממקורות אחסון שונים, בענן ומחוצה לו, להעבירם למכשירים הניידים, עם יכולות הקצאה ומיכון".
לאחר מכן נערכו בכנס הרצאות בנושאים כגון: הטמעת קוד AWS, ECS ל- Docker, ו-Amazon Lambda, ויישומים לעולם הנייד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים