דיווחים: סמסונג הגישה הצעה לרכישת בלקברי תמורת 7.25 מיליארד דולר

בסמסונג סירבו להגיב ואילו בחברה הקנדית הכחישו כי התקיימו מגעים עימה על רכישה אפשרית

סוף עידן? בלקברי

בכירים בסמסונג (Samsung) נועדו בשבוע שעבר עם אנשי בלקברי (BlackBerry) והגישו הצעה לרכישה של החברה הקנדית תמורת סכום של 7.5 מיליארד דולר, על פי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס, (Reuters).

בהצעה הראשונית נקבה החברה מדרום קוריאה במחיר של 13.35 עד 15.49 דולר למניה. מדובר בפרמיה של 37.4 עד 59.5 דולר למניה על השער של מניות בלקברי בתום המסחר ביום ג' השבוע. למחרת, אתמול (ד'), עלה שערן ב-30% והגיע ל-12.59 דולר.

בלקברי הכחישה כי התקיימו מגעים עם סמסונג על רכישה אפשרית וסירבה להשיב לשאלות בנושא. בסמסונג סירבו להגיב.

סמסונג נחשבת כיום ליצרנית הגדולה בעולם של טלפונים סלולריים, בעוד שנתח השוק של בלקברי נמוג כמעט לחלוטין. עם זאת, היא מחזיקה בלקוחות ארגוניים וממשלתיים חשובים ובמערך נרחב של פטנטים על טכנולוגיה סלולרית.

בלקברי נחשבת זה שנים רבות כיעד אטרקטיבי לרכישה. עוד ב-2012 פורסמו דיווחים כי ייתכן שסמסונג תרכוש אותה, אך אז מיהרו בסמסונג להכחיש. בתקופה האחרונה הודקו היחסים בין שתי החברות ובנובמבר האחרון הן הכריזו על שיתוף פעולה בתחום התוכנה.

כמו כן, רובין בינפייט, שמונה בשנה שעברה למנהל ראשי לחדשנות ארגונית בסמסונג, עבד במשך שש שנים בבלקברי (שכונתה אז RIM) וכיהן בתפקיד מנהל המחשוב הראשי של החברה, עד שפרש ממנה ב-2012. בכירים נוספים עברו מבלקברי לסמסונג וייתכן שהדבר תרם להידוק הקשרים בין שתי החברות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים