הממשלה תבצע פרויקט פינוי תדרים ביטחוניים לטובת רכבת ישראל

משרד הביטחון יפנה עד סוף 2018 שתי רצועות תדרים ומשרד האוצר יתקצב את הפרויקט בסכום של 220 מיליון שקלים, שיועברו בין 2015-2018, בהתאם לעמידה ביעדים

התדרים ממשרד הביטחון - לרכבת. צילום אילוסטרציה: BigStock

אגף התקציבים במשרד האוצר ואגף התקציבים (את"ק) במשרד הביטחון סיכמו על פינוי תדרי תקשורת ביטחוניים לטובת רכבת ישראל.

במסגרת הסיכום תפנה מערכת הביטחון שתי רצועות עד סוף 2018 ומשרד האוצר יתקצב את הפרויקט בסכום של 220 מיליון שקלים. הסכום ייפרס בין השנים 2015-2018, בהתאם לעמידה ביעדים. כמו כן, האוצר יממן הצטיידות בפתרונות טכנולוגיים חלופיים לתדרים שיפונו.

התדרים שיפנה משרד הביטחון יאפשרו לרכבת לממש פרויקט לפיתוח ושיפור מערכת ההסעה להמונים, שבמסגרתו תרכוש ותתקין רכבת ישראל מערכת איתות ובלימה אוטומטית ETCS. בהודעה אודות ההסכם נמסר כי המערכת צפויה לשפר "באופן משמעותי" את רמת הבטיחות. ככלל, על פי ההודעה, הפרויקט עתיד להגדיל את כמות הרכבות הפועלות בקווים השונים, להרחיב את היקף הנוסעים ולקצר את זמני הנסיעה.

אמיר לוי, הממונה על התקציבים במשרד האוצר, אמר כי "אגף התקציבים יוזם ומקדם פינוי משאבים משקיים לטובת הכלכלה הישראלית. שימושים אזרחיים במשאבים אלה, דוגמת התדרים, כמו גם פינוי מחנות צה"ל עבור הגדלת היצע הנדל"ן, מסייעים להגדלת הצמיחה. נמשיך לבצע רפורמות מבניות חשובות לטובת המשק כולו בשיתוף משרדי הממשלה השונים".

תא"ל ששון חדד, היועץ הכספי לרמטכ"ל וראש אגף התקציבים במשרד הביטחון, ציין כי "התדרים שנפנה, שמצטרפים לתדרי הדור הרביעי ולקרני התקשורת שכבר פינינו בשנתיים האחרונות, מבטאים את חובתה של מערכת הביטחון לפעול לחיזוק החוסן הכלכלי והחברתי של המשק הישראלי, לצד השמירה על ביטחונו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים