התחזית: עלייה במתקפות סייבר נגד מערכות תשלום מקוונות

התחום ימשיך להתפתח השנה, ואיתו איומי הסייבר - כך על פי דו"ח של ESET ● עוד חוזים בחברה המשך דומיננטיות של תוכנות הכופר, עלייה בנוזקות למובייל וניצנים של איומים שיחדרו למכשירים הביתיים שלנו

אימיוניטי פיתחה כלי פריצה ל-BlueKeep - למרות דעת החוקרים. אילוסטרציה: BigStock

ככל שהשימוש במערכות התשלום המקוונות גובר, וככל שכמות הכסף ש-"מתגלגל" ברשת גדלה, כך תחום הרכישות אונליין קורץ יותר ורווחי יותר עבור פושעי הסייבר – כך מזהירה ESET.

החברה פרסמה את תחזית האיומים שלה ל-2015, ממנו עולה כי פושעי הסייבר ישקיעו יותר מאמצים ומשאבים כדי לנצל את מערכות התשלום המקוונות, במטרה לעשות רווח קל על חשבון הרוכשים ברשת.

בנוסף, מסופי הרכישה הממוחשבים – מהסוג שניתן למצוא בימינו כמעט בכל חנות או סופר שכונתי – מהווים בעצמם מטרה להאקרים. במהלך 2014 היו מספר מקרים בהם מערכות כאלה נפרצו, כשבין המפורסמים שבהם הייתה הפריצה למסופי הרכישה של טארגט (Target). במהלך אירוע זה נגנבו יותר מ-40 מיליון פרטי אשראי של לקוחות שרכשו בסניפי הרשת.

תוכנות הכופר ימשיכו להיות דומיננטיות

איום נוסף שצפוי להיות אחד הדומיננטיים ב-2015 הוא, לפי ESET, תוכנות הכופר, שהיה אחד הדומיננטיים גם ב-2014 ולא צפוי להיעלם בשנים הקרובות. התוכנות הללו פגעו במהלך השנה שחלפה במשתמשים פרטיים ובכמה חברות ענק, כמו יאהו! (!Yahoo) ו-AOL, ויצרו נזקים מצטברים של מאות מיליוני דולרים.

תוכנות הכופר מצפינות קבצים במחשבי הקורבנות ודורשות תשלום עבור שחרורם. ללא מפתח ההצפנה, שנמצא בידי התוקפים, כמעט שאין אפשרות לשחזר את הקבצים המוצפנים ומול הקורבנות ניצבת דילמה לא פשוטה – לשלם או לאבד את הקבצים לעד.

יצוין כי ביולי האחרון חשפה ESET תוכנת כופר ראשונה לסמארטפונים, בעלת יכולת להצפין קבצים במכשירי אנדרואיד (Android). מאז החשיפה התגלו כמה גרסאות של האיום – מה שמעיד שהתחום עדיין לא מוצה עד תום וממשיך להתפתח.

הנוזקות למובייל יהפכו אגרסיביות יותר

ב-ESET צופים שהנוזקות למובייל, ובעיקר לאנדרואיד, יהפכו השנה אגרסיביות יותר ונגישות יותר לרבים מההאקרים שנמנעו עד כה מלהיכנס לתחום. אשתקד חלה בתחום זה עלייה של מאות אחוזים, כשמעל 97% מכלל האיומים בו יועדו למערכת ההפעלה של גוגל (Google).

"השנה נתחיל לראות ערכות פריצה אוטומטיות לאנדרואיד וזו אחת הסיבות שבגללן התחום הזה הופך להיות נגיש יותר עבור האקרים פחות מיומנים. תוסיפו לזה את העובדה שרוב המשתמשים מתעלמים מנושא האבטחה לסמארטפון, למרות המידע האישי הרב שמאוחסן על המכשיר, ותבינו את הפוטנציאל עבור פושעי הסייבר שטמון בו", אומרים ב-ESET.

פושעי הסייבר יחדרו לסלון שלנו

תחום נוסף אותו מזכירה החברה בדו"ח הוא הבית החכם. בשנים האחרונות יש מגמה שהולכת וגוברת של חיבור מכשירים וגאדג'טים ביתיים, כמו מצלמות אבטחה, מערכות בקרת אקלים ואפילו מכונת הכביסה, לרשת האינטרנט.

הטרנד הזה צפוי לתפוס תאוצה רבה יותר ב 2015, עם סבירות גבוהה יותר לניצול מצד פושעי הרשת. תחום זה אמנם נמצא בחיתוליו, אך ב-ESET מעריכים כי לא מן הנמנע שנראה בו ניצנים של פשיעת סייבר כבר השנה.

מתעניינים בעולם הסייבר? הירשמו לכנס Cyber Security של אנשים ומחשבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים