איתן אלי, APC שניידר אלקטריק: "ארגונים שלא ייערכו לגידול בזרם המידע יישארו מחוץ למשחק"

"ה-IT לא מאפשר לנוח על זרי הדפנה ואסור להישאר אדישים לכמות המידע ההולכת ועולה", אמר אלי, מהנדס מערכות בחברה ● הוא ציין כי יש להיערך מראש לדטה סנטרים המודרניים, במיוחד לאור העובדה שאורך החיים שלהם לא גבוה כמו פעם

איתן אלי, מהנדס מערכות ב-APC שניידר אלקטריק. צילום: קובי קנטור

"עולם ה-IT לא מאפשר לנוח על זרי הדפנה, ולו לרגע בודד. מדובר בעולם מורכב מאוד וזרם המידע שנחשפים אליו רק הולך וגובר. אם נשארים אדישים לשטף המידע או לא נערכים אליו מספיק טוב, נשארים מחוץ למשחק. התמונה לא שונה גם בעולם הדטה סנטרים", כך אמר איתן אלי, מהנדס מערכות ב-APC שניידר אלקטריק.

אלי אמר את הדברים בכנס Data Center של אנשים ומחשבים, שנערך אתמול (ב') באולם האירועים אווניו שבקריית שדה התעופה. הנחו את האירוע פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ומני רוזנר, ארכיטקט מתקני מחשב, והשתתפו בו מאות אנשי מקצוע בתחום.

תחת הכותרת "לקבל בדיוק את מה שאתה מצפה לו בזמן שאתה מצפה לו, ולהתרחב מתי שאתה רוצה" העלה אלי על נס את החשיבות של ההיערכות מראש לדטה סנטרים המודרניים, בעיקר לאור העובדה שמשך החיים שלהם כבר לא ארוך כפי שהיה פעם. "בעבר, המחשבה הייתה שאורך החיים של מרכז נתונים הוא שבע שנים, ולכך התכוננו. כיום, במקום להיות שקט במשך שבע שנים, דטה סנטר מתחיל לייצר רטיטות כבר אחרי שלוש שנים בלבד", אמר.

"השאלות הן האם קיים צורך בפתרון בו הלקוח נאלץ לוותר על היתירות? האם זה אומר שאי אפשר לבנות דטה סנטר שמתאים לסביבת עבודה ירוקה מבחינה יעילות אנרגטית? מה זה אומר מבחינה תקציבית? ואיך נערכים בכלל, אם צריך להגיב בכל כמה חודשים לשינויים שמתרחשים בהיבטים שונים של מרכזי הנתונים? זה לא שיש לנו ברירה – אם הארגון לא יעשה את כל הדברים הללו, המתחרים שלו ישאירו אותו מאחור", הוסיף.

צילום ועריכת וידיאו: דותן גור

ההצעה של APC שניידר אלקטריק היא פתרון מודולרי שמורכב מראש אצלה ומסופק ללקוח בשלמותו, להתקנה כוללת. אלי אמר כי פתרון זה מציע מצד אחד הקמה של חדר השרתים כולו בחצר היצרן, תוך ביצוע כל הבחינות וההתאמות, ומצד שני הוא מאפשר הוספות לפי צורך. הוא ציטט תוצאות של סקר שנערך באחרונה, בו השיבו 84% מהארגונים שהם לא מתכוונים ולא מתכננים לפנות לפתרון כזה בשנה הקרובה, כשכ-20% מתוכם תלו זאת בעיקר בחוסר היכרות עם איתו.

לדבריו, "אנחנו עוברים ממצב בו אנחנו בונים את המערכת בחלקים במודולים באתר החברה לבנייה שלמה מראש אצלנו והתקנה סופית אצל הלקוח, תוך שהלקוח נוטל חלק בשלבים הסופיים של ההרכבה. זה עוזר לנו לצמצמם את המתקן ומעבר לכך, להקטין את ההוצאות של הלקוח באופן דרסטי. זה גם משאיר בסופו של דבר מערכת שמוכנה לשדרוג בהמשך". הוא הסביר כי "דבר נוסף שצריך להתייחס אליו הוא מהירות הפריסה של הפתרון שאנחנו מציעים, שקטן ב-60%, עם מקסימום 12 שבועות למשלוח".

אלי ציין כי הפתרון מעניק ללקוח את הזמינות והיעילות להן הוא מצפה, והוא יכול לחזות מראש את משך הפרויקט. "מדובר ביתרונות שלא ניתן לקבל בהתקנה סטנדרטית של דטה סנטר", אמר. "זה מה שצריך להוביל את הלקוחות כי אם הבנייה נעשית אצלם, בסופו של מגיעים למצב בו שטח הרצפה הלבנה אוזל, מערכות הקירור והחשמל מגיעות לקצה מחזור החיים או לא עומדות יותר בצרכים וברוב המקרים, מכיוון שלא הייתה יכולת לחזות את הצרכים העתידיים, מגיעים לעלויות שדרוג מבנה מאוד גבוהות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים