חוקרים פיתחו מודל לניתוח אישיות על סמך מספר לייקים

האלגוריתם שפיתחו החוקרים יכול לנתח אישיות של בן אדם טוב יותר מאשר קרובי משפחה וידידים, לטענתם

אילו מבחני טובים יותר - מבחני האישיות הפיזיים או מבחני האישיות הפייסבוקית שלנו? איור: BigStock

חוקרים מאוניברסיטאות קיימברידג' וסטנפורד פיתחו מודל שמאפשר, לטענתם, לנתח אישיות של משתמשי פייסבוק (Facebook) טוב יותר מקרובי משפחה וידידים.

החוקרים בחנו את האלגוריתם על 17 אלף משתמשים ברשת החברתית, שמילאו שאלוני אישיות והעניקו לחוקרים גישה ללייקים שהם סימנו. במקביל, קרובי משפחה, עמיתים לעבודה וידידים של המשתתפים במחקר מילאו שאלונים ביחס אליהם.

כל משתתף קיבל דירוג בקטגוריות אופי שונות והחוקרים השוו את תוצאות הדירוג לפעילות בפייסבוק, כדי למצוא מתאם בין הלייקים לתכונות אופי שונות. המידע הוזן למודל, שהצליח לקלוע לתכונות האישיות של המשתמשים בצורה מדויקת יותר מקרובי המשפחה והידידים.

החוקרים ציינו שכדי להביס עמיתים לעבודה מספיקים למודל 10 לייקים, כדי להביס שותפים לחדר נחוצים 70 לייקים, על מנת לנצח הורים או אחים נחוצים 150 ובמטרה לעשות זאת לבן או בת זוג נחוצים 300 לייקים.

מהמחקר עולה כי מחשבים יכולים להחליף בני אדם במשימות מעשיות של ניתוח אישיות – אמר המחבר הראשי, יויו וו, תלמיד לתואר שני בפסיכולוגיה מאוניברסיטת קיימברידג'. לדבריו, "כיום נעזרים בשאלונים, אך בעתיד התהליך יוכל להיות אוטומטי, יעיל ואמין יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים