גוגל שוקלת ליישם את "הזכות להישכח" בכל העולם

עד כה מחקה החברה תוצאות חיפוש על מי שביקשו זאת רק באירופה, בעקבות פסיקה של הרשויות ביבשת, אולם היא שוקלת להרחיב זאת למקומות נוספים

זכות הציבור לדעת מול זכות הפרט להישכח. גוגל

כשמשתמשים מבקשים לממש את "הזכות להישכח" ומגישים בקשה בנושא לגוגל (Google), היא מסירה את תוצאות החיפוש הקשורות אליהם רק מהאתרים האירופיים שלה – בניגוד להנחיה של הרשויות באירופה. עם זאת, החברה עשויה לשקול מחדש גישה זו, אמר דיוויד דרמונד, המנהל המשפטי הראשי של גוגל, באירוע שנערך בבריסל.

מאז שבית המשפט באירופה פסק בחודש מאי האחרון כי על גוגל להסיר מידע "בלתי הולם או לא רלוונטי" בעקבות בקשות של משתמשים שהמידע מתייחס אליהם, התעקשו בחברה להסיר את התוצאות רק מאתרים ביבשת, דוגמת Google.de בגרמניה או Google.fr בצרפת.

אולם, בנובמבר קבע איגוד Article 29 Working Party, המאגד ארגונים לשמירה על הפרטיות מרחבי אירופה, כי עליה להסיר במקרים כאלה תוצאות חיפוש מכל אתריה בעולם. זאת, עקב הקלות הרבה שבה יכולים גולשים מאירופה להשתמש באתר Google.com, למשל.

דרמונד הודה שהחברה לא שינתה את מדיניותה בעקבות הקביעה, אך ציין כי היא תשוב ותשקול את עמדתה בסוף החודש הנוכחי, לאחר שקבוצת מומחים שהוקמה לצורך העניין תביע את עמדתה. הקבוצה, שכוללת בין השאר את שר המשפטים לשעבר של גרמניה ואת ג'ימי וויילס, מייסד ויקיפדיה (Wikipedia), קיימה פגישות במהלך השנה החולפת ברחבי אירופה וערכה דיונים בניסיון למצוא את האיזון הנכון בין הזכות לפרטיות לחופש המידע.

"הייתה לנו גישה בסיסית לגבי הסרת תוצאות באירופה או בכל העולם ופעלנו על פיה", אמר דרמונד. "נבחן את ההמלצות של הוועדה, את הקביעה של Article 29 Working Party ומשוב ממקורות נוספים, ונגבש גישה מתאימה". הוא הוסיף כי "אנחנו מאמינים שתפיסה זו, שהיא אירופית בבסיסה, צריכה להיות מוגבלת".

מאז מתן פסק הדין קיבלה גוגל יותר מ-200 אלף בקשות מרחבי אירופה להסרה של יותר מ-700 אלף כתובות URL מתוצאות החיפוש, על פי "הזכות להישכח". גורמי הפרטיות ביבשת גיבשו הנחיות משותפות שיבטיחו יישום עקבי של פסק הדין בכל 28 המדינות החברות באיחוד האירופי.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רחל

    .. וכך לא נוכל לדעת את האמת על חברות שביצעו הונאות או הגיעו לבתי משפט עקב נוכלות. מקסים!

אירועים קרובים