פייסבוק: התרומה שלנו לכלכלה העולמית – 227 מיליארד דולר

מחקר של דלויט, במימון הרשת החברתית, מעלה כי פייסבוק יצרה בשנה החולפת 4.5 מיליון מקומות עבודה ● שריל סנדברג: "הנתונים מוכיחים שתעשיית ההיי-טק מניעה את הכלכלה"

מוחקים - ומתגלים. פייסבוק

227 מיליארד דולר ו-4.5 מיליון מקומות עבודה – זה מה שתרמה פייסבוק (Facebook) בשנה שחלפה לכלכלה העולמית, לפחות לפי טענת החברה. הנתונים מסתמכים על מחקר של דלויט (Deloitte) אותו הזמינה הרשת החברתית.

המדינה שראתה את התרומה הגדולה ביותר היא ארצות הברית, עם 100 מיליארד דולר ויותר ממיליון מקומות עבודה. הכלכלה האירופית ראתה 51 מיליארד דולר ו-783 אלף משרות.

רוב מקומות העבודה שפייסבוק מתהדרת שיצרה אינם בחברה עצמה, שמעסיקה כ-8,000 עובדים, כי אם בקרב אנשי שיווק ומפתחים במדיה החברתית, ועובדים כמו יצרני ציוד אינטרנט.

הכלים שמספקת החברה לעסקים, בהם עמודים שיווקיים ופרסום ממוקד לקוח, ברמה ארצית או בינלאומית, הניבו ב-2014 לכלכלה העולמית 148 מיליארד דולר ו-2.3 מיליון מקומות עבודה. הכלים שלה למפתחים הניבו 29 מיליארד דולר ו-660 אלף משרות.

הנתונים מבוססים על הטענה כי ניתן לייחס חלק מההכנסות, הישירות והעקיפות, מקמפיינים פרסומיים או פרויקטי תרומות, כמו אתגר דלי הקרח למען חולי ה-ALS, לפלטפורמה בה הם מבוצעים. כך, למשל, סרטון וידיאו שהופץ בפייסבוק במסגרת אתגר דלי הקרח הביא לגיוס תרומות בסך של 100 מיליון דולר.

שריל סנדברג, מנהלת התפעול הראשית של פייסבוק

שריל סנדברג, מנהלת התפעול הראשית של פייסבוק

שריל סנדברג, מנהלת התפעול הראשית של פייסבוק, אמרה בהתייחס לממצאים כי "יש ברחבי העולם דחיפות רבה ליצירת מקומות עבודה. החדשות הטובות הן שתעשיית ההיי-טק מניעה את הכלכלה ומייצרת מקומות עבודה בתוכה ומחוץ לה".

עם זאת, יש המבקרים את המחקר של דלויט. רוג'ר נול, כלכלן מאוניברסיטת סטנפורד, צוטט בוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal) כאומר ש-"תוצאות המחקר חסרות משמעות, כיוון שפייסבוק היא לא הסיבה להתרחבות הגישה והשימוש באינטרנט, אלא רק יוצרת אפקט".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים