בעוד יומיים: המרחב הקיברנטי יציין את יום הזיכרון הבינלאומי להנצחת קרבנות השואה

האירוע יצוין ברשת, בין היתר במיזם של יד ושם, שהקים קיר זיכרון אינטרנטי לנספים

25/01/2015 12:15
יום השואה הבינלאומי - גם ברשת. צילום: ארכיון יד ושם

יום הזיכרון הבינלאומי להנצחת קרבנות השואה יחול מחרתיים (ג'), 27 בינואר. האירוע יצוין במרחב הקיברנטי במקביל לטקסים ברחבי העולם.

אירוע מיוחד ששווה לשים אליו לב יתקיים בעמוד הפייסבוק (Facebook) של יד ושם. עמותת ההנצחה הקימה קיר זיכרון (IRemember Wall). היישום יאפשר לגולשים ברחבי העולם הזדמנות ייחודית להשתתף באירוע הנצחה באינטרנט.

הגולשים יקושרו עם אחד מ-4.3 מיליון השמות של הגברים, הנשים והילדים המונצחים במאגר המרכזי של שמות קורבנות השואה של יד ושם, כך שיוכלו להנציח אותו באופן אישי. האזכור יהיה על ידי תמונת פרופיל של המשתתף, שתופיע יחד עם התמונה של אחד מנספי השואה על קיר הזיכרון בעמוד הפייסבוק של הארגון.

בנוסף, יקיים הארגון תערוכה מקוונת באתר האינטרנט בשם: "החזרה לחיים במחנות העקורים, 1956-1945". הפרויקט הינו רטרוספקטיבה המבוססת על אוסף התצלומים העשיר של יד ושם ממחנות העקורים השונים. ניתן לראות בו הצגה של דרכי השיקום וההתמודדות של יהודי אירופה לאחר השואה.

אירוע אחר שיובלט הוא הגרסה המקוונת של תערוכה חדשה בבמוזיאון לאומנות השואה ביד ושם: "כאב השחרור בראי האמנות 1947-1945". בתצוגה זו, ציורים ורישומים מאוסף האמנות של יד ושם, שצוירו מיד לאחר השחרור, על ידי אומנים ניצולים, עד אחד ומשחרר אחד. יצירות אלה מתעדות את רגעי השחרור ואת החופש ולצידם יש ביטוי לתחושות כאב. הדימויים המוצגים הם תיעוד ראשון של ניסיון הניצולים להתמודד עם חוויותיהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים