פרופ' גדי אריאב: "תפקיד המנמ"ר – המורכב ביותר מבין תפקידי הסמנכ"לים"

"המורכבות של התפקיד נובעת ממהותו ומהדינמיקה של ההגדרה שלו, שמתפתחת יחד עם השינויים הדרמטיים המתרחשים במרחב הדיגיטלי העסקי", אמר פרופ' אריאב, יו"ר ועדת האיתור לפרס המנמ"ר המצטיין מטעם אנשים ומחשבים, שחולק היום (ב') ל-20 זוכים

פרופ' גדי אריאב מהפקולטה לניהול על שם קולר באוניברסיטת תל אביב. צילום: קובי קנטור ז"ל

"תפקיד המנמ"ר הוא המורכב ביותר בין תפקידי ה-C (סמנכ"לים) בארגון, גם במהותו וגם בגלל הדינמיקה של ההגדרה שלו, שמתפתחת יחד עם השינויים הדרמטיים המתרחשים במרחב הדיגיטלי העסקי", כך אמר פרופ' גדי אריאב מאוניברסיטת תל אביב.

פרופ' אריאב, איש הפקולטה לניהול באוניברסיטה, דיבר בפתח כנס KickOff 2015, שנערך הבוקר (ב') במלון שרתון בתל אביב לציון פתיחת שנת הפעילות העסקית 2015. הכנס הופק על ידי אנשים ומחשבים והנחה אותו פלי הנמר, יזם ומנהיג הקבוצה. 20 בעלי תפקידים בענף ה-ICT הישראלי קיבלו במסגרתו אותות הערכה והצטיינות על פועלם ב-2014. האותות חולקו לאחר בחינה של ועדת איתור, שפרופ' אריאב עמד בראשה.

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

הוא ציין כי "מאז 2009 אני חוזר על אותו משפט פתיחה: קהילה מקצועית שהיא חפצת חיים זקוקה לגיבורים שלה כדי לסמן את מודל המצוינות שלה, את המודלים לחיקוי. הקהילה המקצועית של ניהול טכנולוגיות המידע היא הקהילה שבה צמחתי ושאליה אני משייך את עצמי באופן המובהק ביותר, אף שאני פעיל גם במעגלים מקצועיים נוספים".

"המחויבות למקצוענות – מאמץ מתמשך ומביא להישגים"

פרופ' אריאב התייחס לתהליך השיפוט לבחירת המנמ"רים המצטיינים ואמר כי "השתתפו בו יחד אתי שישה מנמ"רים מובילים: אודליה לבנון, סמנכ"לית Irani Group ולשעבר ראש אגף טכנולוגיות המידע באלון החזקות; דן תל ניר, מנכ"ל דתן ולשעבר מנמ"ר המרכז למחקר גרעיני בנחל שורק; טינה בוסתנאי, מנמ"רית בז"ן; בני גורביץ', ראש מערך מערכות מידע בבנק איגוד; שמעונה נווה, מנמ"רית אקסלנס נשואה; ועדית שרויטמן, מנמ"רית החברה המרכזית למשקאות. תהליך השיפוט הוא מובנה, שקול, מקיף, שיטתי ומוקפד, והוא מבוסס על הערכות בלתי תלויות של החברים בצוות ההערכה. מדובר בהערכה ולא בתחרות – אנחנו לא מתייחסים למועמדים כמתחרים ביניהם, אלא מחפשים את הביטוי והמצוינות האישית של כלל המועמדים והמיוחדות שלו, או שלה".

"המחויבות למצוינות מצד אלה אותם אנחנו מציינים השנה איננה מס שפתיים, אלא מאמץ מקצועי ומוחשי, מתמשך וכזה שמביא להישגים", אמר פרופ' אריאב.

לדבריו, "תפקיד המנמ"ר עובר כיום בחינה וחשיבה מחודשים. בעולם שהולך והופך יותר ויותר וירטואלי עולה השאלה מהו תפקידו של המנמ"ר? ברוח הזמן, הוספנו השנה הערכה על המידה בה המועמד או המועמדת יכולים להיחשב כמנהל נכסים דיגיטלי בארגון, Chief Digital Officer. הכרה במצוינות היא לא רק כבוד, אלא גם אחריות. מי שזוכים להכרה היום, צריכים להגדיר לקהילה את מושג האיכות, ולהמחיש בפועל את המחוייבות למצויינות מקצועית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים