קספרסקי: "התקלה בפייסבוק – בגלל ספק השירות, לא פריצה"

"כיוון שכמה אתרים חוו את אותן הבעיות באותו הזמן, הסיבה הייתה, ככל הנראה, הפסקת חשמל או נפילת תקשורת - ולא אירוע פריצה", על פי ענקית האבטחה

מעבדות קספרסקי

מקור התקלה שאירעה הבוקר (ג') בפייסבוק (Facebook) הוא בספקית השירות שלה, ולא במתקפת האקרים – כך מעריכים חוקרי קספרסקי (Kaspersky).

החוקרים התייחסו להשבתה שחוו הבוקר פייסבוק, אינסטגרם (Instagram) וטינדר (Tinder) למשך כשעה. קבוצת ההאקרים Lizard Squad "נטלה אחריות" על ה-"מתקפה", אלא שהרשת החברתית הגדולה בעולם הודיעה כי לא מדובר במתקפה.

ויטאלי קמלוק, חוקר אבטחה ראשי בצוות המחקר והניתוח הגלובלי של קספרסקי, מצטרף לטענה זו. "חלק מכלי התקשורת קבעו שההשבתה היא תוצאה של מתקפת מניעת שירות מבוזרת (DDoS)", כתב בבלוג שלו. "לא זיהינו מתקפה שכזו ונראה כמעט בלתי אפשרי שהתשתית העצומה של פייסבוק יכולה ליפול על ידי מתקפה שכזו – שאף אחד אחר לא שם לב אליה".

קמלוק שירטט "שני תרחישים אפשריים למה שקרה: זו יכולה הייתה להיות מתקפה על שרת ספציפי או הפסקת פעילות של ספק שירות. התרחיש השני הוא היותר מציאותי ואפשרות זו נתמכת על ידי ראיות אחרות: מאז שמשאבי אינטרנט רבים מחוברים ביניהם, כאשר קורה משהו לספקית שירות, הדבר משפיע על כל השרשרת של החיבורים שלה. כיוון שכמה אתרים חוו את אותן הבעיות באותו הזמן, הסיבה הייתה, ככל הנראה, הפסקת חשמל או נפילת תקשורת – ולא אירוע פריצה".

לדבריו, "לא אושרו שמועות בדבר מתקפה קיברנטית ולכן איננו יכולים לדעת האם זה קשור. על מנת לקבוע באופן ברור מה אירע, אנחנו צריכים לחכות לקבלת פרטים נוספים מפייסבוק או, מה שסביר יותר, מאקמאי (Akamai Technologies), ספקית שירות הענן של הרשת החברתית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים