יבמ מכחישה דיווחים על פיטורים בהיקף נרחב

בעוד שפורבס דיווח כי יבמ תפטר עד 112 אלף עובדים, מהחברה נמסר כי המספר יהיה נמוך הרבה יותר ויעמוד על אלפים בודדים

מקצצת ומשקרת? יבמ

ענקית הטכנולוגיה, יבמ (IBM) הכחישה אתמול (ב') ידיעה שהופיעה באתר פורבס (Forbes) ועל פיה עומדת החברה לפטר 26% מעובדיה בסבב הפיטורים הנרחב ביותר בתולדות יבמ.

בדו"ח הכספי שפרסמה יבמ בשבוע שעבר ציינה החברה כי היא מקצצת משרות, אך לדבריה, הפיטורים יסתכמו ב-"כמה אלפי עובדים". זאת, בעוד שבידיעה של פורבס פורסם כי מספר המפוטרים עשוי להגיע ל-112 אלף מתוך יותר מ-400 אלף העובדים שהענק הכחול מעסיק כיום.

ביבמ נוהגים בשנים האחרונות לבצע שינויים הדרגתיים במצבת כוח האדם של החברה. שינויים אלה מתבטאים בפיטורי עובדים באזורים מסוימים של העולם וגיוס עובדים באזורים אחרים. על פי הידיעה של פורבס, שפורסמה במדור השמועות של האתר תחת שם בדוי, כעת מתכוונים ביבמ לחרוג מהגישה ההדרגתית ולבצע סבב פיטורים גורף ורחב היקף.

"יבמ לא נוהגת להתייחס לשמועות, ובכלל זה שמועות מגוחכות וחסרות בסיס", נכתב בתגובה הרשמית של החברה. "אם מישהו היה טורח לבדוק את המידע הגלוי בדו"חות הכספיים שלנו, או לשאול אותנו, הוא היה מגלה שיבמ כבר דיווחה על הפחתה של 600 מיליון דולר לצורך ארגון מחדש של כוח האדם. הפחתה זו היא שוות ערך לפיטורים של כמה אלפי עובדים – מספר נמוך בהרבה מכפי שפורסם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים