יוג'ין קספרסקי: "דרושה משטרת סייבר בינלאומית"

מנכ"ל ומייסד ענקית האבטחה קורא להקמת גוף בינלאומי שיילחם באיומי ומתקפות הסייבר המתגברים ● הוא ציין כי איומי ומתקפות הסייבר יתגברו - אבל גם המלחמה נגדם, ולכן הוא אופטימי

יוג'ין קספרסקי. צילום: קספרסקי

"כשמתקפות סייבר על המגזר הפיננסי ומתקפות הממומנות על ידי מדינות נמצאות במגמת עלייה, נדרשת הקמה של ארגון שיטור בינלאומי חדש שיטפל בהן", כך קורא יוג'ין קספרסקי.

בראיון למדיה הטכנולוגית בארצות הברית אמר מייסד ומנכ"ל קספרסקי (Kaspersky) כי "נושאי אבטחת הסייבר נמצאים במוקד של שיחות רבות בדאבוס (שם מתנהל הכנס הכלכלי הבינלאומי השנתי – י"ה). תשומת הלב לאבטחת הסייבר גוברת בכל שנה וקל מאוד להבין מדוע: עברייני הסייבר הופכים מקצועיים יותר, נעשים ארגונים גדולים. לרוע המזל, המצב הולך ומחמיר משנה לשנה".

לדבריו, "אבטחת סייבר היא נושא חמקמק – היא כה יקרה ולעולם אינה מגינה לחלוטין". הוא נתן כדוגמה את ג'יי.פי. מורגן צ'ייס (JPMorgan Chase), שחוותה פריצה למחשביה על אף שלטענתה הוציאה רבע מיליארד דולר על אבטחת מידע.

בהמשך הוא הגדיר מהי בעיניו רמה גבוהה של אבטחת מידע: "מדובר במקרה בו עלות המתקפה גבוהה יותר מהנזק האפשרי כתוצאה מפגיעה במערכת. המתקפה חייבת להפוך להיות יקרה יותר מערך המידע שאפשר לגנוב או מהנזק שניתן לגרום לתשתית הפיזית".

קספרסקי אמר כי "אני חושש שנתמודד עם יותר בעיות בתחום הסייבר, כיוון שישנם יותר עברייני סייבר. הם נמשכים לעסק הזה ורבים מהם הופכים ליותר ויותר מקצוענים. הם מקצועיים מספיק כדי לפרוץ אפילו למערכות מוגנות היטב. בנוסף, אני צופה שמכשירים חדשניים יצטרפו למעגל המתקפות, למשל טלוויזיות חכמות, שמחוברות לרשת כמו מחשבים. כמו כן, בקרוב מאוד, אולי לא השנה אבל בשנים הקרובות, נראה יותר ויותר התקפות על תשתיות פיזיות חיוניות".

"אתגר מרכזי עבור קספרסקי הוא לתכנן טכנולוגיות ומוצרים שיבטיחו רמה גבוהה מאוד של הגנה – לעצור את כל סוגי המתקפות על תשתית סייבר, מתקפות נגד יחידים, ארגונים ומערכות פיזיות חיוניות", אמר המנכ"ל.

"מה שקורה בסרטים יעבור למציאות"

"סרטים הם סרטים, וישנן פנטזיות רבות, אבל לרוע המזל, הם נכונים בחלקם גם במציאות", הוסיף קספרסקי. "לרוע המזל, יש מערכות קריטיות, תשתיות ומערכות פיזיות שמבוססות על מחשבים, שמנהלים את התהליכים הפיזיים, והם עלולים להיפגע, כמו בסרטים".

לשאלה מי ימונה לטיפול על בהיבטי אבטחת המידע והגנת הסייבר השיב קספרסקי כי "יש דעות שונות לגבי הנושא. דעתי היא שכדי לנהל ולתאם את מרחב הסייבר חייב להיות ארגון בינלאומי כלשהו. אולי לא האו"ם, אלא נניח 20 מדינות שתהיינה התורמות המרכזיות לטכנולוגיית סייבר ולאינטרנט".

"העובדה שהפשיעה המקוונת היא גלובלית ועבריינים חיים במדינות שונות היא כאב ראש עבור משטרות הסייבר", אמר. "מצד שני, משטרות הסייבר הופכות למקצועיות יותר. לאינטרפול וליורופול יש חטיבות סייבר שקספרסקי מסייעת להן והחברה משתפת פעולה גם עם משטרות סייבר במדינות שונות, תחת הסכמים לאומיים ובינלאומיים. למשטרות הסייבר יש יותר משאבים ויותר עוצמה כדי לשלוט באוכלוסיית הפשע המקוון, ולכן אני אופטימי".

קספרסקי סיכם באמרו כי "רמת המודעות לעבריינות סייבר, מתקפות סייבר ברשת ומתקפות על מערכות ממוחשבות טובה מספיק. אנשים רבים יודעים שעבריינות רשת קיימת – ושהיא מסוכנת. בנוגע לעבריינות רשת, המצב מספיק טוב, בין היתר משום שארגונים ממשלתיים מהווים קורבנות שלהן, אבל בנוגע לתשתיות חיוניות, ממשלות עדיין נמצאות בתהליך של לימוד והבנת הבעיה. אני חושש שהוא נעשה באיטיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים