אלון בן צור, בינת: "הלקוחות החיצוניים כבר לא רודפים אחרי הארגון – והפנימיים תובעים יותר IT"

"הלחצים המופעלים כיום על המנמ"ר השתנו; הארגונים פועלים בסביבה דיגיטלית ופתוחה - וזה משנה את אופי ה-IT הארגוני", אמר בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים ● לדבריו, "2015 תהיה שנת המפנה"

אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים. צילום: קובי בכר

"אנחנו מצויים בעיצומה של מהפכה מרתקת, שכוללת שלושה אתגרים מרכזיים למנמ"ר: הלקוחות הפנימיים של ה-IT הפכו לתובעניים, הלקוחות החיצוניים כבר לא רודפים אחרי הארגון ומעל שני סוגי הלקוחות יש לחצים תקציביים, רגולציות ואיומי אבטחת מידע וסייבר", כך אמר אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים.

בן צור דיבר בכנס בכירים שערכה החברה ללקוחותיה היום (ד') בזכרון יעקב, בהנחיית גלית גוטמן.

לדבריו, "הלחצים המופעלים כיום על המנמ"ר שונים לחלוטין מאלה שהיו עליו בעבר. הארגונים פועלים בסביבה דיגיטלית ופתוחה – וזה משנה את אופי ה-IT הארגוני".

"2015 תהיה שנת מפנה", אמר. "מצד אחד, ארגונים עדיין פועלים בעולם ה-IT המסורתי והישן, ומצד שני, קיימות בשלות טכנולוגית ותנועה לעבר עולם ה-IT החדש. תפיסת הצריכה של המחשוב השתנתה ואנחנו צפויים לחזות באימוץ מהיר של טכנולוגיות חדשות".

על פי בן צור, "העולם הדיגיטלי החדש, שעל ספו אנחנו נמצאים, מהווה הזדמנות עסקית, אולם יש בו גם הגדלה של הסיכונים. בעולם דיגיטלי זה, לא תמיד יש מתאם בין ההשקעה ב-IT לערך הנוצר ממנה".

הוא ציין כי "יש בעולם זה שלושה מאפיינים: נגישות רבה יותר ללקוחות ברב ערוציות, לצד Big Data; ריבוי אתגרים – תחרותיות, לקוחות פחות תלויים, איומי סייבר והתפוצצות המידע; והדרך אל הלקוחות שונה – זו כבר לא רק הגעה פיזית לחנות, נדרשת פרסונליזציה לכל לקוח".

"העולם עובר שינוי חברתי, כלכלי וטכנולוגי", הוסיף בן צור. "על מנת ליצור חיבור בין העולם הפיזי והלוגי נדרשת תשתית תקשורת. זה שיש יותר מחשוב מביא ליותר ידע ולצורך ביותר BI. רמת החיבוריות עולה ונכנסו עולמות חדשים, כמו מחשוב חברתי".

הוצאות ה-IT גדלות – אך לא התקציבים

בעשור האחרון, אמר מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים, "הטכנולוגיה המשיכה לצמוח, אולם תקציבי ה-IT פחתו או נותרו שטוחים, ומנגד – הדרישות ליותר שירותים ומוצרים מה-IT רק גדלו. לכן, נדרש למצות מהטכנולוגיה יותר, על מנת להביא באמצעותה ערך עסקי לארגונים".

הוא ציין כי התחום היחיד בהוצאות ה-IT בארגונים בו גדלו ההוצאות הינו עולם הדטה סנטר. אלה עלו מ-20% מסך הוצאות ה-IT ב-2010 ל-24% ב-2014. "בנוסף", אמר, "מספרם של הלקוחות הפנימיים בארגונים הצורכים IT שלא דרך יחידת המחשוב הארגונית (Shadow IT) גדל. בסקר שנערך נמצא כי ב-2013, כ-22%  מהארגונים הצהירו על כוונה להגדיל הוצאות IT שלא באמצעות יחידת המיחשוב הארגונית ואילו ב-2014 ערך זה גדל ל-37%. מגמה זו מסכנת את מעמד יחידות המיחשוב, ומביאה הפסד לכולם: פיחות במיצוב ה-IT הארגוני, גידול בסיכונים ובאיומי האבטחה אי הלימה לרגולציות ופגיעה ביכולת אכיפת המדיניות בארגון".

"המנמ"רים נדרשים כיום לתשתית IT שמביאה ערך עסקי, מספקת שירותים במהירות", אמר בן צור וציין בהקשר זה את תשתית FAST (ר"ת יכולת גידול, אג'יליות, שירותיות ושקיפות). לדבריו, "הדבר ייעשה על ידי מעבר לענן פרטי, תוך שינוי תרבותי ושינוי באופן צריכת ה-IT, ומשם מעבר לענן בן כלאיים (היברידי). הדרך לשם עוברת בחמישה תהליכים: קונסולידציה, וירטואליזציה של שרתים, וירטואליזציה של כלל ה-IT, מיכון וסטנדרטיזציה, ויצירת מערך שירותי IT לפי דרישה. בניית הענן הפרטי תיעשה בסוף התהליך השלישי, לאחר שכלל המחשוב עבר וירטואליזציה".

יהודה זיסאפל, יו"ר ונשיא קבוצת רד-בינת. צילום: קובי בכר

יהודה זיסאפל, יו"ר ונשיא קבוצת רד-בינת. צילום: קובי בכר

"פה בינת נכנסת לתמונה", סיכם בן צור. "אנחנו יכולים ליצור עבור ארגונים בתוך מספר שבועות ענן פרטי, ציבורי או היברידי, ומשם לבנות את היכולת לאספקת שירותים באופן מנוהל ומאובטח, ולאפשר פיתוח של שירותי IT ארגוניים לפי דרישה. הדבר ייעשה באמצעות תשתית ניהול הענן שפיתחנו בשיתוף עם CSC, שמספקת פתרון לענן פרטי או ציבורי, עם אבטחה, פתיחות, יכולת גידול, וגמישות בצריכת המשאבים. זאת, לצד חיבור לעננים אחרים".

"המחשוב נותר מאחור מבחינת מיכון"

יהודה זיסאפל, יו"ר ונשיא קבוצת רד-בינת, פתח את האירוע באמרו כי "אנחנו חוגגים ארבעה עשורי פעילות. כשהתחלנו, מכרנו מודמים. זה היה חתיכת פרויקט – לחבר בין שני מיינפריימים".

לדברי זיסאפל, "אנחנו מצויים בעיצומה של מהפכה דיגיטלית, שתלווה אותנו שנים רבות קדימה. בעוד כלל העולם עבר תהליכי מיכון, המחשוב נותר מאחור, בבחינת 'הסנדלר שהולך יחף', ויש בו פחות מיכון. הדבר הולך להשתנות ותהיה יותר אוטומטיזציה ב-IT".

"אנחנו, בבינת, רוצים להוביל את המהפכה הזאת בישראל, לספק למערכי IT בארגונים יכולות בעולם התקשורת, לצד יכולות בעולם המחשוב, מבוססות ענן לסוגיו. את הכול אנחנו שואפים לנהל ולמכן", אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים