אמזון מסכמת שנה: עברה להפסד נקי; ההכנסות עלו ב-20%

החברה סיימה את 2014 עם הפסד של 241 מיליון דולר והכנסות בסך 90 מיליארד, ואת הרבעון האחרון שלה עם ירידה של 10% ברווח הנקי ועלייה של 15% בהכנסות

ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון

אמזון (Amazon) יכולה לסמן את 2014 כשנה מעורבת מבחינת התוצאות הכספיות שלה, לאחר שמחד עברה להפסד נקי ומאידך רשמה עלייה בולטת בהכנסות. אלה עלו גם ברבעון האחרון של השנה, אולם הרווח הנקי ירד במהלכו.

החברה הציגה בשנה החולפת זינוק של 19.52% בהכנסות ל-90 מיליארד דולר, צניחה של 76.11% ברווח התפעולי ל-178 מיליון ומעבר להפסד נקי של 241 מיליון דולר. הסיבה להפסד היא עלייה דרסטית – של 20.49% – בהוצאות הכלליות, שהייתה בשיעור ניכר יותר מאשר העלייה בהכנסות.

הרווח הנקי הגיע ברבעון האחרון של השנה ל-214 מיליון דולר, לאחר ירידה של 10.46%, שנבעה מעלייה של כ-15% בחבות המס. ההכנסות הגיעו ל-29.33 מיליארד דולר, לאחר עלייה של 14.62%. מתוכן, מכירות השירותים של אמזון צמחו ב-37.9% ל-6.23 מיליארד דולר ומכירות המוצרים – ב-9.63% ל-23.1 מיליארד.

ההוצאות הגולמיות הרבעוניות גדלו ב-9.92% ל-20.67 מיליארד דולר, הרווח הגולמי זינק ב-26.34% ל-8.57 מיליארד והרווח הגולמי השולי הגיע ל-29.21%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות האמירו ב-28.62% ל-8.07 מיליארד דולר והרווח התפעולי – ב-15.88% ל-591 מיליון.

ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון, ציין בתגובתו לתוצאות את מועדון החברים של החברה, שמספר החברים בו רשם במהלך השנה זינוק של 53%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים