ערן אלראי, Software AG: "הענן מקל על ההתמודדות עם ה-Big Data"

"ה-Big Data הוא כבר לא אתגר טכנולוגי והוא מושרש במרבית הארגונים; השאלה היא כיצד להעניק את הערך המוסף", אמר אלראי, מנכ"ל החברה בישראל

ערן אלראי, מנכ"ל Software AG ישראל. צילום: קובי קנטור

"מחשוב הענן הוא שם המשחק כיום והוא מקל על ה-Big Data. ככלל, ה-Big Data הוא כבר לא אתגר טכנולוגי והוא מושרש במרבית הארגונים, יש כלים להתמודד איתו והצפי הוא שהתחום ימשיך להתפתח בצורה תלולה וזהה למה שהיה עד כה", כך אמר ערן אלראי, מנכ"ל Software AG ישראל, בראיון לאנשים ומחשבים.

אלראי השתתף בשבוע שעבר בפאנל שעסק בנושא ה-Big Data במסגרת הכנס השנתי Kick Off 2015 שהפיקה קבוצת אנשים ומחשבים.

לדברי אלראי, "השאלה היא מי מספק את הכלים שמסייעים לביזנס להפיק את המקסימום מהצבירה הלא הגיונית של המידע".

הוא ציין בהקשר זה את תחום ה-DBP (ר"ת Digital Business Platform), שכולל רכיבים המאפשרים לכל ארגון בארץ להאיץ את מתן המענה למה שהביזנס דורש. "הטכנולוגיות שלנו מסייעות ללקוחות עולמיים לפתח בהצלחה אסטרטגיית Big Data", אמר אלראי. הוא ציין כי בין לקוחות החברה נמצאים PayPal, סיטי בנק (Citi Bank), פיליפס (Phillips) ודופון (Dupont).

"כל הפתרונות שלנו מצויים בענן, כאשר בתחילה ניתן להוריד אותם ללא תשלום וברגע שאנחנו מזהים שהלקוח מתמיד להשתמש בהם, אנחנו מציעים מודל תמחורי מבוסס ענן שמתאים לכל ארגון", ציין. הוא הדגיש כי "מודל תמחור הענן לא תמיד זול יותר, אבל הוא גמיש ומאפשר להתנהל יותר בקלות מול הלקוח".

אלראי שותף להערכה כי "המנהל העסקי הוא המלך כיום ורואים בבירור שהתקציבים נשלטים על ידי הגורמים העסקיים, תוך ציפייה לקבל מענה מידי. מציאות זו מאתגרת יותר מתמיד את המנמ"רים ומחייבת אותם להיות יותר יעילים ונחושים להיענות לדרישות העסק".

"ישראל מתקדמת בהטמעת ממשקים דיגיטליים"

בהמשך התייחס אלראי לתחום האינטרנט של הדברים. "ישראל מתקדמת במהירות בכל הנוגע להטמעת ממשקים דיגיטליים והשירות שהלקוחות מקבלים בתחום זה הוא ברמה גבוהה מאוד", אמר. "ההתמחות שלנו היא לבצע אינטגרציה של כל האלמנטים למטרות תפעוליות כדי לשפר תהליכים עסקיים".

כדוגמה הוא ציין פרויקט שעשתה Software AG בחברת הרכבות ההולנדית. "בעזרת חיישנים שמשדרים למערכות המחשב המרכזיות ואנליטיקה חכמה הנוסעים על הרציף יכולים לדעת איזה קרון פנוי, איפה הוא נמצא ואיזה סוג של קרון זה. מדובר במידע חיוני מאחר שכאשר רכבת מרובת קרונות מגיעה לרציף מתחילה התרוצצות כדי לעלות לקרון, ולא תמיד הוא פנוי. זו רק דוגמה אחת למה שאפשר לעשות בשילוב בין האינטרנט של הדברים לכלים שלנו", אמר.

הוא התייחס גם לעולם הרפואה ואמר כי האתגר הגדול העומד בפניו הוא שיפור תהליכים עסקיים. "מדובר באתגר קריטי ביותר, במיוחד בישראל, והתקציבים הנדרשים לצורך כך גדולים ביותר. כדי לתכנן את זה נדרש מספיק זמן שבו בוחנים את התהליכים העסקיים הקיימים מול הצרכים העתידיים ואת שילובם עם נכסי האינטרנט של הדברים", ציין.

לסיכום אמר אלראי כי "חלה על ארגונים חובה להיערך לעידן הדיגיטלי והפלטפורמות שלנו ערוכות לסייע להם להיכנס לתחום זה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים