ARM הכריזה על מעבד חדש – Cortex-A72

המעבד, המבוסס על ארכיטקטורת ה-ARMv8-A, שמספקת עיבוד 64 ביט, יציע תמיכה אחורה עבור יישומי 32 ביט ● בנוסף, השיקה החברה שבב גרפי חדש - ה-Mali-T880

ה-Cortex-A72 של ARM

ARM הכריזה על מעבד חדש, Cortex-A72, שלפי החברה מספק את רמת הביצועים הגבוהה ביותר מהמעבדים המבוססים על הטכנולוגיה שהחברה מציעה ליצרניות מערכות על שבב. זהו גם המעבד הראשון ש-ARM מציעה לייצור בליטוגרפיה של 16 ננו-מטר תוך שימוש בטכנולוגיית ה-FinFET והוא יעבוד במהירות של עד 2.5 ג'יגה-הרץ.

המעבד החדש, המבוסס על ארכיטקטורת ה-ARMv8-A, שמספקת עיבוד 64 ביט, יציע תמיכה אחורה עבור יישומי 32 ביט. לפי ARM הוא מציע ביצועים הגבוהים עד פי 3.5 לעומת ההתקנים שיצאו ב-2014 ומבוססים על מעבדי ה-Cortex-A15. כמו כן, הוא מציג שיפור של כ-75% בצריכת האנרגיה.

ה-Cortex-A72 אמור להחליף את ה-Cortex-A57, שהיה הראשון של החברה להציע תמיכה ב-64 ביט וכמוהו, ניתן יהיה לשלב אותו בתצורת ה-big.LITTLE של ARM יחד עם מעבדי ה-Cortex-A53. בתצורה זו, טוענים בחברה הבריטית, ניתן יהיה להגיע לחסכון נוסף שנע בין 40%-50% בצריכת האנרגיה על ידי שימוש בליבות בעלות הצריכה הגבוהה יותר רק במקרה שיש בכך צורך אמיתי.

יחד עם המעבד החדש השיקה ARM שבב גרפי חדש ומתקדם יותר, ה-Mali-T880, ולפי הנתונים שסופקו הוא מציע ביצועים גרפיים ברמה של פי 1.8 לעומת השבב הגרפי המתקדם ביותר הקודם של החברה, ה-Mali-T760. יחד עם מעבדי הווידיאו והתצוגה החדשים שמשולבים במעבד, Mali-V550 ו-Mali-DP550 בהתאמה, יספק המעבד החדש תמיכה בתצוגות 4K.

המעבד החדש אמור להתחיל להופיע במכשירי טלפון חכמים וטאבלטים לקראת סוף השנה ותחילת השנה הבאה, ולפי ARM רכשו את הרישיון לשימוש כבר יותר מ-10 שותפות, בהן מדיה-טק (MediaTek), היי-סיליקון (HiSilicon) של וואווי (Huawei) וכן רוקצ'יפ (Rockchip), שמייצרת מערכות על שבב בשיתוף פעולה עם אינטל (Intel).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים