תוצאות טובות לטוויטר: ההכנסות זינקו בכ-100%; ההפסד הנקי צנח ב-75%
החברה סיימה את הרבעון עם הכנסות של 479 מיליון דולר והפסד נקי של 125 מיליון ● האנליסטים הביעו אכזבה, מאחר שמספר המשתמשים גדל רק ב-2%
טוויטר (Twitter) סיימה את 2014 ואת הרבעון האחרון שלה עם תוצאות טובות: עלייה תלולה בהכנסות וירידה דו ספרתית בהפסד הנקי. אולם, התוצאות לא סיפקו את האנליסטים, ששמו את הדגש על הגידול הזוחל במספר המשתמשים של הרשת החברתית.
החברה סיימה את השנה עם זינוק של 111.01% בהכנסות ל-1.4 מיליארד דולר, ירידה של 15.25% בהפסד התפעולי ל-538.67 מיליון וקיטון של 10.46% בהפסד הנקי ל-577.82 מיליון.
ברבעון האחרון של השנה, ההכנסות האמירו ב-97.42% ל-479.08 מיליון דולר, ההפסד צנח ב-75.49% ל-125.35 מיליון וההפסד הנקי למנייה צלל ב-85.82% ל-0.2 דולר.
ההוצאות הגולמיות של טוויטר צמחו ברבעון ב-21.27% ל-136.61 מיליון דולר, הרווח הגולמי קפץ ב-163.39% ל-342.47 מיליון והרווח הגולמי השולי הגיע ל-71.48%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות צנחו ב-31.12% ל-440.62 מיליון דולר וההפסד צנח ב-80.74% ל-98.15 מיליון.
למרות התוצאות הטובות, האנליסטים לא היו מרוצים, משום שמספר המשמשים החודשי הממוצע של הרשת החברתית גדל ברבעון האחרון ב-2% בלבד ל-288 מיליון. שיהאם פאטיל מבית ההשקעות Wedbush Securities אמר כי "הגידול בהכנסות והירידה בהפסד הנקי חשובים, אולם בעסקי הרשתות החברתיות, הדבר החשוב הוא מספר המשתמשים, שכמעט שלא עולה בטוויטר. מאחר שהיקף הפרסום הוא פונקציה של מספר המשתמשים, יש חשש שההכנסות ממכירת פרסום לא יספיקו כדי להצדיק את שווי השוק הנוכחי של החברה".
לעומתם, דיק קוסטולו, מנכ"ל טוויטר, אמר לאחר פרסום התוצאות: "סיימנו את 2014 עם גידול בקצב הצמיחה של החברה. העלייה בהכנסות גדלה וה-EBIDTA הרבעוני בחישוב Non-GAAP הגיע לשיא חדש של 141.49 מיליון דולר, לאחר שזינק ב-216.2%. אנחנו מאמינים שקצב גידול המשתמשים ברבעון הראשון של 2015 יהיה זהה לזה שחווינו בשלושת הרבעונים הראשונים של 2014".
תגובות
(0)