גרטנר: צפויה צמיחה של 59% בזרימת הנתונים מסמארטפונים

"רשתות חדשות ומהירות יותר ומכשירי דור שלישי ודור רביעי נוחים יותר יעזרו להגדיל את זרימת הנתונים", אמרה ג'סיקה אקהולם, מנהלת המחקר בגרטנר

התעבורה בסימן עלייה. איור: BigStock

זרימת הנתונים במכשירים הניידים אמורה לצמוח השנה ב-59% ולהגיע לנפח של 51.8 מיליון טרה-בייט לעומת 32.5 טרה-בייט ב-2014 – כך עולה ממחקר שפרסמה גרטנר (Gartner) לקראת כנס המובייל העולמי MWC שייערך בתחילת מרץ בברצלונה.

מדובר בקפיצה עצומה של צריכת הנתונים במכשירים הניידים – הן הטלפונים החכמים והן הטאבלטים. זאת בעיקר אם לוקחים בחשבון שב-2013 הייתה צריכת הנתונים של המכשירים הללו מתחת לקו ה-20 טרה-בייט. הצפי ל-2016 כבר עומד על 80 טרה-בייט, או עלייה של כ-36% נוספים לעומת השנה הנוכחית.

חלק עיקרי מהצמיחה הזו נובע מכך שאנשים משתמשים יותר ויותר במכשירים שלהם כדי לצפות ב-וידיאו. גרטנר טוענת שעד 2018 צריכת ה-וידיאו תעמוד על כ-60% מסך צריכת הנתונים במכשירים הניידים.

"רשתות חדשות ומהירות יותר, עלייה במספר המשתמשים ברשתות הללו ומכשירי דור שלישי ודור רביעי נוחים יותר יעזרו להגדיל את זרימת הנתונים", אמרה ג'סיקה אקהולם, מנהלת מחקר בגרטנר. היא ציינה שעם זאת, בסופו של דבר, מה שמניע את הצריכה אלה האפליקציות והתכנים הזמינים.

הדו"ח התייחס גם למחירי השירות עבור הדור הרביעי של הסלולר. לפי המחקר, הם יגיעו בעתיד הקרוב לרמת המחירים של הדור השלישי כיום, אבל במשך חמש השנים הבאות, הדור השלישי ימשיך לשלוט בתמונה הכוללת העולמית. צפון אמריקה, שלא במפתיע, אמורה להוביל בתחום של הדור הרביעי עם כ-50% מהמשתמשים הניידים עד 2018.

"אנשים צעירים יותר ועשירים פחות משתמשים יותר באפליקציות ניידות, על אף שאנשים אמידים ומאמצי טכנולוגיה מוקדמים מסורתיים הם המשתמשים המובילים בטכנולוגיות ומכשירים חדשים. זה יגרום לכך שמפתחי אפליקציות יצטרכו להתאים את הטכניקות שלהם כדי להתייחס להבדלים בין קבוצות המשתמשים", אמרה אקהולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים