עלי באבא השקיעה 590 מיליון דולר ביצרנית הטלפונים הסינית הקטנה Meizu

ענקית המסחר הסינית ביצעה את הצעד על אף שהנתח של Meizu בשוק הסיני עומד על כ-2% בלבד ● ההערכות הן שהיא עשתה זאת עקב הגידול הדרסטי במכירות של החברה

משקיעה בקטנה. עלי באבא. אילוסטרציה: BigStock

קבוצת ההחזקות של עלי באבא (Alibaba Group Holdings) השקיעה 590 מיליון דולר ביצרנית הטלפונים הסינית הקטנה יחסית Meizu, מתוך כוונה לקדם באמצעותה את מערכת ההפעלה שלה. עלי באבא ביצעה את הצעד על אף שחלקה של היצרנית בשוק הסיני מוערך בידי אנליסטים בכ-2% בלבד, ואף פחות מכך.

להבדיל מיריבתה האמריקנית אמזון (Amazon), שבחרה לבנות קו מוצרים שלם בדמות הטלפונים במותג Fire, בעלי באבא החליטו להשתמש בחברה קיימת כדי לקדם את מערכת ההפעלה שלה ברחבי סין. במקביל למהלך תקבל Meizu גישה לערוצי המכירה של עלי באבא ולמשאבים נוספים שלא צוינו בהכרזה המשותפת של שתי החברות.

הבחירה ב-Meizu מגבילה את יכולת ההתפשטות של מערכת ההפעלה של עלי באבא. מכירות הטלפונים החכמים בסין נשלטות בידי חמש חברות, שלוש מהן מקומיות – שיומי (Xiaomi), וואווי (Huawei) ולנובו (Lenovo), ושתי חברות זרות – אפל (Apple) וסמסונג (Samsung). לפי האנליסטים, נתח השוק של חמש החברות הללו ביחד בסין עומד על 60%, כשל-Meizu, כאמור, יש נתח של בקושי 2%.

עם זאת, Meizu הצליחה להקפיץ את המכירות שלה מכמה מאות אלפי יחידות ברבעון השלישי של 2013 לקצת פחות משני מיליון ברבעון השלישי של 2014. אולי זה מה שמשך את תשומת הלב של עלי באבא, שמעריכה שקצב המכירות של החברה ימשיך לטפס. כך או כך, מעבר לנתח השוק צריכות שתי החברות להתמודד עם שוק מכירות שהגידול שלו הולך וקטן, ובאופן משמעותי. עם זאת, סין היא עדיין השוק הגדול ביותר למכירות טלפונים חכמים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים