ארצות הברית מקימה סוכנות חדשה למעקב אחר איומי סייבר

"כיום, אף גוף של הממשל אינו אחראי על הערכות מתואמות של איומי סייבר; הסוכנות החדשה נועדה למלא את הפער הזה", הסבירה יועצת הנשיא האמריקני לביטחון פנים ולמלחמה בטרור

נלחם בסייבר. ברק אובמה, נשיא ארצות הברית

לאחר שהמתקפה על אולפני הקולנוע של סוני (Sony) "שינתה את כללי המשחק", לדבריה, הכריזה אתמול (ג') ליסה מונקו, היועצת של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, לביטחון פנים ולוחמה בטרור, על הקמתה של יחידת מודיעין חדשה שתתאם את הניתוח של איומים מקוונים. הסוכנות החדשה תפעל על פי המודל של סוכנויות קיימות ללוחמה בטרור.

"כיום, אף גוף של הממשל אינו אחראי על הערכות מתואמות של איומי סייבר", הסבירה מונקו. הסוכנות החדשה, שתכונה Cyber Threat Intelligence Integration Center, "נועדה למלא את הפער הזה".

הנשיא אובמה הציב את אבטחת הסייבר בראש סדר העדיפויות לשנת 2015, בעקבות המתקפות על סוני ומתקפות דומות נוספות שאירעו בשנה האחרונה. ביום ו' הקרוב יערוך הנשיא אובמה "ועידת פסגה בנושא סייבר", בהשתתפות בכירים מהתעשייה והממשל, באוניברסיטת סטנפורד בקליפורניה.

עם זאת, גורמים בענף פקפקו בנחיצותה של סוכנות נוספת לניתוח של איומי הסייבר. "האם זו התשובה? עוד ארגון מחדש?", תהה עמית יורן, נשיא RSA. ובכל זאת, יורן מודה כי המתקפות האחרונות המחישו את נחיצותו של השינוי. "הטיפול באיומי הסייבר אינו מתבצע כראוי", אמר יורן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים