לקראת יום האהבה: יבמ מזהירה משימוש באפליקציות היכרויות

הענק הכחול מצא כי מציאת אהבה באמצעות הסלולר כוללת לא רק דייטים כושלים אלא גם איומי אבטחת מידע ופוטנציאל למתקפות

יום אהבה שמח - עם גאדג'טים מתאימים. אילוסטרציה: BigStack

לקראת הוולנטיינ'ס דיי, שיחול בשבת, שופכת יבמ (IBM) מים צוננים על האופציה להצית את אש האהבה בסלולר ומזהירה שאפליקציות היכרויות מכילות נוזקות ושאר איומים.

על פי הענק הכחול, כמעט 60% מאפליקציות ההיכרויות המובילות באנדרואיד (Android) נגועות באיומים כלשהם, שיכולים להוות סיכון למידע אישי וארגוני כאחד. כמו כן, במחצית מהארגונים שיבמ חקרה היו על המכשירים הסלולריים של העובדים הן אפליקציות כאלה והן גישה למידע עסקי סודי. על פי דו"ח המחקר, "הבעיה היא שאם לא מנהלים את הדברים נכון, יכול מידע סודי שנמצא במכשירים של העובדים לדלוף".

יבמ טוענת שברגע שההאקרים חודרים למכשיר של המשתמש, הם יכולים להיעזר ב-GPS כדי לגלות היכן הוא נמצא, לשלוט במיקרופון או במצלמה של המכשיר ו-"לגנוב" את הפרופיל של המשתמש באפליקציית ההיכרויות דרכה הם חדרו.

הענק הכחול לא פירט שמות ספציפיים, אולם IAC, החברה האם של אפליקציות פופולריות, בהן OKCupid, טינדר (Tinder) ו-Match, מסרה כי הן בטוחות לחלוטין לשימוש. בהודעת החברה נמסר כי יבמ בדקה את אפליקציות ההיכרויות שלה והן נמצאו נטולות נוזקות ושאר איומים.

כך או כך, יבמ פרסמה המלצות איך להימנע מחדירה ומתקפות, ביניהן לשמור על פרופיל "רזה" באפליקציית הדייטינג, כלומר – בלי יותר מדי פרטים; לא להתפתות להמשיך בקשר עם משתמשים שנראים "חשודים" ומסרבים למסור מידע לגביהם; לבדוק את הגדרות אבטחת המידע במכשיר כדבר שגרתי; להשתמש בסיסמה שונה לכל אחד מהחשבונות אונליין; לשמור את האפליקציות מעודכנות; ו-"לנקות" אנשים חשודים או בעייתיים מרשימת אנשי הקשר במכשיר. כמובן שההמלצה הטובה ביותר היא למצוא בן או בת זוג, מה שייתר את השימוש באפליקציות הללו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים